Sida 1 av 1

Det bara rinner... (Lite bråttom)

Postat: 1 oktober 2013, 18:57
av MrCurop
Tjenare!

Häll på att byta munstycke, men när jag var på väg att skruva upp den ena skruven på flottörsskålen så började det droppa bensin , så jag började sätta en handduk och fortsatte skruva. Men sen började det droppa mer och mer, så jag satte en flaska och tänkte att det skulle sluta.

Men nu har det gått ett tag och inte slutat droppa och nästan 1/4 av flaskan är full, vad bör jag göra för att det ska sluta droppa?

Tacksam för snabba svar!

Postat: 1 oktober 2013, 18:58
av MrAndersson
Skruva ihop de igen?

Postat: 1 oktober 2013, 18:59
av Rexxy
Flottören sitter fel, eller så har du monterat packningen för flottörlocket fel så det läcker ut. Alternativt så har du skadat packningen.

Postat: 1 oktober 2013, 18:59
av Tuta
Flottörskålen är alltid fylld med bensin. Så det verkar ganska normalt. Därför blir moppen lite svårare att starta när man bytt munstycke för flottörskålen är tömd :)

Postat: 1 oktober 2013, 19:03
av MrCurop
Men jag har aldrig bytt munstycke förr...

Postat: 1 oktober 2013, 19:05
av MrCurop
Tuta skrev:Flottörskålen är alltid fylld med bensin. Så det verkar ganska normalt. Därför blir moppen lite svårare att starta när man bytt munstycke för flottörskålen är tömd :)
Hört det också, men det har droppat ett tag nu

Postat: 1 oktober 2013, 19:10
av p4ck
Nu ska jag leka idiot. Har du stängt bensinkran? B)

Postat: 1 oktober 2013, 19:12
av Tuta
MrCurop skrev:
Tuta skrev:Flottörskålen är alltid fylld med bensin. Så det verkar ganska normalt. Därför blir moppen lite svårare att starta när man bytt munstycke för flottörskålen är tömd :)
Hört det också, men det har droppat ett tag nu
Lossa den helt och titta, kanske ställ en hink under om du inte vill ha bensin överallt :P

Sen ser du om det rinner när flottörskålen är helt borta.

Postat: 1 oktober 2013, 19:14
av MrCurop
p4ck skrev:Nu ska jag leka idiot. Har du stängt bensinkran? B)
Har ingen bensinkran, har en vakumkran.

Postat: 1 oktober 2013, 19:15
av MisterDT50R
Lekar också idiot, är dräneringsskruven iskruvad? ;)

Postat: 1 oktober 2013, 19:17
av MrCurop
Tuta skrev:
MrCurop skrev:
Tuta skrev:Flottörskålen är alltid fylld med bensin. Så det verkar ganska normalt. Därför blir moppen lite svårare att starta när man bytt munstycke för flottörskålen är tömd :)
Hört det också, men det har droppat ett tag nu
Lossa den helt och titta, kanske ställ en hink under om du inte vill ha bensin överallt :P

Sen ser du om det rinner när flottörskålen är helt borta.
Kan ju testa det, men det borde ändå sluta droppa snart om det inte kommer flottörskålen

Postat: 1 oktober 2013, 19:19
av MrCurop
MisterDT50R skrev:Lekar också idiot, är dräneringsskruven iskruvad? ;)
Känner mig som en idiot när du säger så :lol: Var skulle den sitta?

Postat: 1 oktober 2013, 19:24
av Tuta
MrCurop skrev:
Tuta skrev:
MrCurop skrev: Hört det också, men det har droppat ett tag nu
Lossa den helt och titta, kanske ställ en hink under om du inte vill ha bensin överallt :P

Sen ser du om det rinner när flottörskålen är helt borta.
Kan ju testa det, men det borde ändå sluta droppa snart om det inte kommer flottörskålen
Jo det kan man ju tycka, flottörskålen är ju inte så stor... :/

Postat: 1 oktober 2013, 19:46
av MrCurop
Tror ni det inte är vakumkranen som är sönder?

Postat: 1 oktober 2013, 19:46
av Karlsson_98
MrCurop skrev:
MisterDT50R skrev:Lekar också idiot, är dräneringsskruven iskruvad? ;)
Känner mig som en idiot när du säger så :lol: Var skulle den sitta?
Den sitter typ längst ner på förgasarn! Den sitter i själva flottörlocket, ser ut som ett munstycke ungefär ;)

Postat: 1 oktober 2013, 19:48
av MrCurop
xDT50Rx skrev:
MrCurop skrev:
MisterDT50R skrev:Lekar också idiot, är dräneringsskruven iskruvad? ;)
Känner mig som en idiot när du säger så :lol: Var skulle den sitta?
Den sitter typ längst ner på förgasarn! Den sitter i själva flottörlocket, ser ut som ett munstycke ungefär ;)
Vågar man verkligen öppna upp hela flottörlocket?

Postat: 1 oktober 2013, 19:49
av Ekman
MrCurop skrev:Tror ni det inte är vakumkranen som är sönder?
Jag tror de. Min var sönder iallafall och hade exakt samma problem som dig.. Trodde de var bensinen i flottören som rann först så ja fortsatte å skruva å sen börja de forsa bensin..Dra ut bensinslangen och vik den så den inte läcker så har du fixat problemet.

Postat: 1 oktober 2013, 20:08
av Karlsson_98
MrCurop skrev:
xDT50Rx skrev:
MrCurop skrev: Känner mig som en idiot när du säger så :lol: Var skulle den sitta?
Den sitter typ längst ner på förgasarn! Den sitter i själva flottörlocket, ser ut som ett munstycke ungefär ;)
Vågar man verkligen öppna upp hela flottörlocket?
Nej men ja menar att den sitter på utsidan av förgasaren längst ner på flottörskålen, en guldig skruv :)

Postat: 1 oktober 2013, 20:13
av G-son
Vakuumkranen stänger inte, därför fortsätter det rinna. Möjligtvis skit i den som satt sig imellan på en olämplig plats.

Postat: 1 oktober 2013, 20:16
av MisterDT50R
jag tror faktiskt du har glömt att dra åt dräneringsskruven, den här alltså:

Bild

Kanske inte ser exakt ut så på din men den sitter iaf längst ner på flottörskålen :)

Postat: 1 oktober 2013, 20:54
av MrCurop
MisterDT50R skrev:jag tror faktiskt du har glömt att dra åt dräneringsskruven, den här alltså:

Bild

Kanske inte ser exakt ut så på din men den sitter iaf längst ner på flottörskålen :)
Jo nu ser jag! Går ut och testar direkt!

EDIT: Ska jag verkligen dra åt skruven? Den sitter som ett berg

Postat: 1 oktober 2013, 21:50
av MisterDT50R
MrCurop skrev:
MisterDT50R skrev:jag tror faktiskt du har glömt att dra åt dräneringsskruven, den här alltså:

Bild

Kanske inte ser exakt ut så på din men den sitter iaf längst ner på flottörskålen :)
Jo nu ser jag! Går ut och testar direkt!

EDIT: Ska jag verkligen dra åt skruven? Den sitter som ett berg
Är den åtskruvad som ett berg då är den åtskruvad, och det är ett annat fel, om det inte är slangen som sitter brevid dräneringsskruven det läcker ur, eller?

Postat: 1 oktober 2013, 22:42
av MrCurop
MisterDT50R skrev:
MrCurop skrev:
MisterDT50R skrev:jag tror faktiskt du har glömt att dra åt dräneringsskruven, den här alltså:

Bild

Kanske inte ser exakt ut så på din men den sitter iaf längst ner på flottörskålen :)
Jo nu ser jag! Går ut och testar direkt!

EDIT: Ska jag verkligen dra åt skruven? Den sitter som ett berg
Är den åtskruvad som ett berg då är den åtskruvad, och det är ett annat fel, om det inte är slangen som sitter brevid dräneringsskruven det läcker ur, eller?
Nix

Postat: 2 oktober 2013, 00:04
av GreckE
MisterDT50R skrev:jag tror faktiskt du har glömt att dra åt dräneringsskruven, den här alltså:

Bild

Kanske inte ser exakt ut så på din men den sitter iaf längst ner på flottörskålen :)
Vad har det med saken o göra? Han håller ju på att ta bort hela koppen, förmodligen vaccumkranen som är paj.

Postat: 2 oktober 2013, 06:57
av MisterDT50R
GreckE skrev:
MisterDT50R skrev:jag tror faktiskt du har glömt att dra åt dräneringsskruven, den här alltså:

Bild

Kanske inte ser exakt ut så på din men den sitter iaf längst ner på flottörskålen :)
Vad har det med saken o göra? Han håller ju på att ta bort hela koppen, förmodligen vaccumkranen som är paj.
Tyckte det lät svårt att få in en flaska under flottörskålen om det droppar ur den, därför tänkte jag att det rann ur dräneringsslangen, men nu sa han att det inte gjorde det och då är det förmodligen vakkumkranen som han ska kolla över eftersom det aldrig slutar droppa

EDIT:Och packningen, även om kranen är paj ska det ju inte läcka där, inte mycket iaf!

Postat: 2 oktober 2013, 08:05
av Seenz
Gör som någon annan sa, ta bort bensin slangen och vik den så det inte kommer ut nån bensin, sen se om det slutar droppa?`

Eller så chansar du och ba skruva av flottörskålen

Postat: 2 oktober 2013, 12:04
av Bellmaan
skruva av skiten bara! om de inte slutar så dra av bensinslangen å sätt en hink under sen byt munstycket å tryck på allt igen

Postat: 2 oktober 2013, 14:43
av MrCurop
Tack för all hjälp!

Ska testa lite grejer senare ikväll, måste plugga nu :D

EDIT: Kan jag använda den bensinen som läckte ur flottörskålen?

Postat: 2 oktober 2013, 18:54
av MisterDT50R
MrCurop skrev:Tack för all hjälp!

Ska testa lite grejer senare ikväll, måste plugga nu :D

EDIT: Kan jag använda den bensinen som läckte ur flottörskålen?
Om det inte är massa skit så ja

Och det är kul för den här har legat under motorfrågor > scooter och ingen har sagt nåt :)

Postat: 4 oktober 2013, 14:47
av MrCurop
MisterDT50R skrev:
MrCurop skrev:Tack för all hjälp!

Ska testa lite grejer senare ikväll, måste plugga nu :D

EDIT: Kan jag använda den bensinen som läckte ur flottörskålen?
Om det inte är massa skit så ja

Och det är kul för den här har legat under motorfrågor > scooter och ingen har sagt nåt :)
Märkte det nu, ni får gärna flytta det!