Oljelampor lyser vid stegring

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
currysnurry
Elmoped

Oljelampor lyser vid stegring

Inlägg av currysnurry »

När jag stegrar med min Roxx så lyser oljelampan och någon/några sekunder efter jag är på marken med två hjul. Har nästan fullt med olja, är detta något att oroa sig för?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Nej.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

Tänk lite. Det sitter ju något i tanken som känner av nivån, när du kör på bakhjulet så ändras ju nivån.
currysnurry
Elmoped

Inlägg av currysnurry »

Ok tack för svaren, men känner inte riktigt att jag fick svar på frågan, vad är det som händer i motorn, är det bara att det är för lite i tanken eller för lite som åker in i cylindern?

Tack på förhand,
Sebastian
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

nej det är att oljan lägger sig på ett annat ställe och då känner inte mätaren av och indikerar att det är slut
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

currysnurry skrev:Ok tack för svaren, men känner inte riktigt att jag fick svar på frågan, vad är det som händer i motorn, är det bara att det är för lite i tanken eller för lite som åker in i cylindern?
Givaren sitter i oljetanken.
Sitter givaren i framkant på ovansidan av tanken, så kommer nivån sjunka där när du stegrar, eftersom att du då ställer tanken upp.

Du får lika mycket in i cylindern fortfarande.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar