Rieju drac strular som attans!!!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
timponken
Elmoped

Rieju drac strular som attans!!!

Inlägg av timponken »

hej jag har Rieju drac rr 04. total renoverad.
ska börja med att skriva allt ja bytt
stage6 hpc vev
stage6 70cc racing
top v12 membran
21mm förgasare
21mm insug
mk underligande rör
stage6 lameller plus kopllingsfjädrar.
mm.

första starten gick sådär då den läckte olja in till vevhuset råkade ha packnings silikon ist för packnigsklister mellan motorblocken. då rykte den som bara den men gick som ett skott på höga varv.
sen så skruva jag ner motorn bytte pakningar o så sen starta jag den igen den gick som en påse nötter orkade inte ens varva ur dog när man gasa förgasarsmällar hela tiden, så ja skulle ta bort svänghjulet o kolla så inget hade gått snett med tändning men såg inga fel så satte tillbaka allt, o sen vägra den starta, startade inte ens på startgas låter som den vill starta finns komp den får bensin som fan hela tändstifet blir dyngsurt, gnistan är hur bra som helst, någon som kan ha minsta aningen om va felet kan vara? vill tillkomma med att alla delar är helt splitter nya, ska ut testa igen snart om den går starta men tror inte det, kan ha blivit för dränkt igår av bensin så den vägra starta men vad är felet varför smäller den som attans? tacksam för snabba svar.
timponken
Elmoped

Inlägg av timponken »

har även testat flera olika tändstift, utan luftfilter o med luftfilter testat skruva på luftskruven. kollat så den inte läcker men det verkar den inte göra sprutade startgas runt om när den väl va igång,
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

ta å spring en sväng. då startar dom nästan alltid! min startade när topp packningen hade gått så de va vatten med bensinen å kolven hade nypit..
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
timponken
Elmoped

Inlägg av timponken »

jag har testat sprungit med. den bara smäller o låter som den vill starta men gör inte det, jo har med haft så den läcker in vatten o fick springa en jävla bit o sprutade ur vatten ur röret, men är inte de som är felet nu,
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

Kolla så tändningen inte sitter i fel läge, gjorde de på kompisen drac som vi byggde ihop.. vi trodde det var något annat lurt. Så dagarna gick o moppen stog utomhus minst halva sommarlovet,sen bytte vi läge på tändningen så startade den på första kicken
timponken
Elmoped

Inlägg av timponken »

den går väl inte sitta i fel läge? sladden räcker inte om man sätter den i annat lage o den startade ju innan ja öppna svänghjulet rörde inte tändplattan ens bara peta lite för kolla så de satt som de skulle,
Rrx_lars
Elmoped

Inlägg av Rrx_lars »

Kolla din inre topp packning
enkelt nog så räcker det med att ta av locket till kylaren (med vatten i hela systemet) och kicka, om det blir en fontän är din inre topp packning kaputt, om inget händer kolla din cylinderfots packning, ganska säker på att det har med en packning att göra

mvh
timponken
Elmoped

Inlägg av timponken »

okej men dom nedre packningarna är 5st vanliga packningar, sen har jag alla packningar förutom en o ring längst upp vid tändstiftet men har lagt massa packningskliser där även där alla packningar är, men varför starta den först under en halv dag olika tillfällen sen efter jag tog bort svänghjulet o nu är den helt död med gnista komp o bensin ?
timponken
Elmoped

Inlägg av timponken »

men ska ut o testa nu kicka utan locket på o se vad som händer. mvh
timponken
Elmoped

Inlägg av timponken »

hej. testade precis det du sa med kylarn, det spruta inte ut nå vatten. öppnade förgasaren kolla såg inge fel testa mindre munstycke hjälpte inte, men hade massa packningsklister kan de ha smetet ut på kolven så de inte blir nån tänding? för de är gnista när man håller mot metall, o tror inte den läcker vid cylindern då skulle de väl synts när den va igång en halv dag typ men gick som Skit mvh
timponken
Elmoped

Inlägg av timponken »

har öppnat cyllinder nu med, såg ut som den läckt från nedersa packningen, men nu fixade jag de, men den vägrar endå starta. har haft så den läckt in vatten från översta packningen förut då va motorn så gott som fylld med vatten o även starta den då men inte nu ingen som vet va de kan va?
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

Om jag inte är helt ute, så tror jag det tyder på tändfel, alternativt förgasarinställning, jag har samma problem, dock så smäller inte min ofta, men det händer. kolla tändningen för det första.
timponken
Elmoped

Inlägg av timponken »

hur menar du kolla tändningen? den har gnista bra som fan. o tändplattan är orginal går ju inte o ställa in nått där? förgasaren testad skruva på o så ingen skillnad ,
Skriv svar