rengöra tank?
cylinder byte?
byta olja?
nya däck?
ja skriv vad som behövs

är en Husqvarna Cornette 4022 -60

jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Tack så mycket!Erik_ skrev:Varierar mycket från fall till fall. Ibland får man tanka och pumpa däcken, sedan startar den på tredje kicken, andra gånger får man gå igenom allt. Börja med att se så motorn går runt och har gnista. Rensa ur förgasaren, skölj ur tanken och kolla så den inte är allt för rostig invändigt (en näve muttrar och fem minuters skakande river bort det värsta). Kolla så det finns olja i växellådan.
Man kan ju lägga ner hur mycket tid och pengar som helst på att göra allt till nyskick, men många gånger är det vettigare att bara kolla över det viktigaste och se om man får igång den. Ett par varv runt kvarteret brukar visa rätt mycket av vad moppen behöver för att vara redo för att köras seriöst.
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Var ett exempelbonnaracing skrev:byta cylinder blir nog ganska svårt då det inte finns "nya" att köpa, motorn kallas äggmotorhar en sån på min ena flaka, riktigt rolig motor!