Yamaha aerox 09 70cc

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Tobias herbinger
Elmoped

Yamaha aerox 09 70cc

Inlägg av Tobias herbinger »

Tja boys! har en fråga angående min aerox! (variator inställning). Kör med 70cc stage 6 racing MK ll, med yasuni carbon rör samt 19 mm dellorto förgasare.
just nu kör jag med 4g vikter röd tryckfjäder och gröna kopplings fjädrar, och känns inte som jag får ut max effekt, tror de är för tunga vikter för draget kommer efter 2-3 sek när man gasar fullt. så någon som är duktig på variatorer så skriv gärna! tack på förhand mvh tobias :lol:
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

testa 3 grams!

Men hur känns det när du gasar?

Känns det som den inte gasar alls och sen sticker så är det antingen munstycke eller kopplingsfjädrar :)
CPI SM
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Har för mig att gröna fjädrar motsvarar ganska så mjuka? Kommer effekten runt 10-15 km/h så är dom för mjuka.

http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=2971 Är det dom du har?
Tobias herbinger
Elmoped

Re: inlägg

okej aa exakt börjar gå typ vid 10-15 km/h, okej gick neråt med munstycke började med 95 nu är jag på 82 känns som det är för litet att gå till 75 med den setupen..
Aa men hade gröna på min slider förut så känns inte som de har med saken o göra, känns inte som rätt tryck bara! vill ha den stunt trimmad, kör med mallosi gröna :)
Användarens profilbild
citrouz
Svårstartad skrothög

Inlägg av citrouz »

Tobias herbinger skrev:okej aa exakt börjar gå typ vid 10-15 km/h, okej gick neråt med munstycke började med 95 nu är jag på 82 känns som det är för litet att gå till 75 med den setupen..
Aa men hade gröna på min slider förut så känns inte som de har med saken o göra, känns inte som rätt tryck bara! vill ha den stunt trimmad, kör med mallosi gröna :)
kan nästan garantera dig att det är kopplingsfjädrarna, byt till malossis röda kopplingsfjädrar istället, och ditt problem kommer vara ur världen!
Gör moppetiden oförglömlig till varje pris.
Tobias herbinger
Elmoped

okej ska testa de då! kör med röd tryckfjäder! tack så mycket!
Skriv svar