Sida 1 av 1
aerox hackar och är seg i starten
Postat: 15 september 2013, 10:31
av wannabefjortis
För ett tag sen så tog min polare hans aerox hem till mig som jag då skulle starta, och det har jag nu lyckats med. I starten så vill den liksom inte iväg fast den åker ändå väldigt sakta och den låter som att den misständer lite. Har provat original tryckfjäder men den var helt värdelös, jag har också provat en polini 22kg fjäder och då blev resultatet mycket bättre. Så om någon har någon idé på vad som kan vara fel så säg det. Det är en 06:a förresten
Setup på Aeroxen
stage6 50cc sport
originalförgasare 12mm med 95 i huvudmunstycke och trottelclipset högst upp(funkar bäst så)'
sportluftfilter
original vev
original membran
malossi variator med 4,5grams vikter
koso koppling men tillhörande fjädrar (förmodligen en sport eller racing koppling)
original kopplingsklocka och drivrem
gianelli next trimsystem
Postat: 3 oktober 2013, 20:33
av wannabefjortis
Någon som vet?
Postat: 3 oktober 2013, 20:59
av KrooxTheStyler
kan man få en video så skulle det vara susen!

Postat: 16 oktober 2013, 16:06
av wannabefjortis
Re: aerox hackar och är seg i starten
Postat: 16 oktober 2013, 16:29
av Dawidd
wannabefjortis skrev:För ett tag sen så tog min polare hans aerox hem till mig som jag då skulle starta, och det har jag nu lyckats med. I starten så vill den liksom inte iväg fast den åker ändå väldigt sakta och den låter som att den misständer lite. Har provat original tryckfjäder men den var helt värdelös, jag har också provat en polini 22kg fjäder och då blev resultatet mycket bättre. Så om någon har någon idé på vad som kan vara fel så säg det. Det är en 06:a förresten
Setup på Aeroxen
stage6 50cc sport
originalförgasare 12mm med 95 i huvudmunstycke och trottelclipset högst upp(funkar bäst så)'
sportluftfilter
original vev
original membran
malossi variator med 4,5grams vikter
koso koppling men tillhörande fjädrar (förmodligen en sport eller racing koppling)
original kopplingsklocka och drivrem
gianelli next trimsystem
Låter som förgasar inställningar..
Den låter mycket också,sitter röret på som det ska? annars kan de dra tjuvluft och orsaka till att den går som den går.
Re: aerox hackar och är seg i starten
Postat: 16 oktober 2013, 16:44
av wannabefjortis
Dawidd skrev:wannabefjortis skrev:För ett tag sen så tog min polare hans aerox hem till mig som jag då skulle starta, och det har jag nu lyckats med. I starten så vill den liksom inte iväg fast den åker ändå väldigt sakta och den låter som att den misständer lite. Har provat original tryckfjäder men den var helt värdelös, jag har också provat en polini 22kg fjäder och då blev resultatet mycket bättre. Så om någon har någon idé på vad som kan vara fel så säg det. Det är en 06:a förresten
Setup på Aeroxen
stage6 50cc sport
originalförgasare 12mm med 95 i huvudmunstycke och trottelclipset högst upp(funkar bäst så)'
sportluftfilter
original vev
original membran
malossi variator med 4,5grams vikter
koso koppling men tillhörande fjädrar (förmodligen en sport eller racing koppling)
original kopplingsklocka och drivrem
gianelli next trimsystem
Låter som förgasar inställningar..
Den låter mycket också,sitter röret på som det ska? annars kan de dra tjuvluft och orsaka till att den går som den går.
Hade ingen packning hemma men den gick lika bra med när det var tätt, men kan det vara för litet eller stort huvudmunstycke på?
Re: aerox hackar och är seg i starten
Postat: 16 oktober 2013, 17:22
av Dawidd
wannabefjortis skrev:Dawidd skrev:wannabefjortis skrev:För ett tag sen så tog min polare hans aerox hem till mig som jag då skulle starta, och det har jag nu lyckats med. I starten så vill den liksom inte iväg fast den åker ändå väldigt sakta och den låter som att den misständer lite. Har provat original tryckfjäder men den var helt värdelös, jag har också provat en polini 22kg fjäder och då blev resultatet mycket bättre. Så om någon har någon idé på vad som kan vara fel så säg det. Det är en 06:a förresten
Setup på Aeroxen
stage6 50cc sport
originalförgasare 12mm med 95 i huvudmunstycke och trottelclipset högst upp(funkar bäst så)'
sportluftfilter
original vev
original membran
malossi variator med 4,5grams vikter
koso koppling men tillhörande fjädrar (förmodligen en sport eller racing koppling)
original kopplingsklocka och drivrem
gianelli next trimsystem
Låter som förgasar inställningar..
Den låter mycket också,sitter röret på som det ska? annars kan de dra tjuvluft och orsaka till att den går som den går.
Hade ingen packning hemma men den gick lika bra med när det var tätt, men kan det vara för litet eller stort huvudmunstycke på?
Kolla färgen på tändstiftet.. skulle tro att det är för stort..
sen fixa en packning till röret, låter ju förjävligt.
Postat: 16 oktober 2013, 19:11
av svennis100
tror att munstycket är åt helvete för stort, gå ner ett antal storlekar o testa. för den fyrtaktar ju så in i helvete nu

Postat: 16 oktober 2013, 19:17
av wannabefjortis
svennis100 skrev:tror att munstycket är åt helvete för stort, gå ner ett antal storlekar o testa. för den fyrtaktar ju så in i helvete nu

Jag ska prova det imorgon och kolla hur det går.
Postat: 16 oktober 2013, 19:57
av AndreWidestedt
lät som den blöddra rätt ordentligt, prova 85~90
Postat: 16 oktober 2013, 20:22
av wannabefjortis
AndreWidestedt skrev:lät som den blöddra rätt ordentligt, prova 85~90
har stage6 50cc sport
originalluftburk
gianelli rör
original förgasare
har på videon på strl 85
Postat: 16 oktober 2013, 21:14
av AndreWidestedt
wannabefjortis skrev:AndreWidestedt skrev:lät som den blöddra rätt ordentligt, prova 85~90
har stage6 50cc sport
originalluftburk
gianelli rör
original förgasare
har på videon på strl 85
Stod 95 högre upp.
Är cylindern nymonterad?
Men är mest troligen förgasar inställningar, och det såg ut att gå fett.
Postat: 16 oktober 2013, 21:52
av marcoscar
Kolla tändstiftet, packningarna och förgasaren..
Skruva lite på tomgång och luft..
Postat: 17 oktober 2013, 06:29
av wannabefjortis
AndreWidestedt skrev:wannabefjortis skrev:AndreWidestedt skrev:lät som den blöddra rätt ordentligt, prova 85~90
har stage6 50cc sport
originalluftburk
gianelli rör
original förgasare
har på videon på strl 85
Stod 95 högre upp.
Är cylindern nymonterad?
Men är mest troligen förgasar inställningar, och det såg ut att gå fett.
cylindern som sitter på har gått en ungefär 45-50 mil, men alla delar ssom sitter i variatorn på videon är från min aerox. dvs allt original förutom en stage6 race/sport koppling, och när vi tog mina saker då gick den i alla fall framåt.