citat av en polis....

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
oanek
Svårstartad skrothög

citat av en polis....

Inlägg av oanek »

"De högre hastigheterna ställer högre krav på föraren, och ungdomar har inte mognaden och trafikvettet att hantera det."

Så dom tycker att man är mogen nog att köra nått som går mellan 90-120km/h 1 år senare... Polisen i dagenssamhälle är inte speciellt smarta... (förlåt för min stavning)
sjoberg skrev:1.skruva av toppen
2.ta en näve singel(går bra med det mesta men hälst smått)
3. släng ner de i cylinder
4.sätt på toppen igen
5.töm kylaren på vatten och slå i bensin

valah den kommer gå som saataan
Användarens profilbild
no2
Elmoped

Re: citat av en polis....

Inlägg av no2 »

oanek skrev:"De högre hastigheterna ställer högre krav på föraren, och ungdomar har inte mognaden och trafikvettet att hantera det."

Så dom tycker att man är mogen nog att köra nått som går mellan 90-120km/h 1 år senare... Polisen i dagenssamhälle är inte speciellt smarta... (förlåt för min stavning)
För lätt mc krävs ett riktigt körkort och de krävs inte för en trimmad moppe ? Moppepojkarna i dagenssamhälle är inte speciellt smarta...
R.I.P DooD
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Re: citat av en polis....

Inlägg av chifen »

oanek skrev:"De högre hastigheterna ställer högre krav på föraren, och ungdomar har inte mognaden och trafikvettet att hantera det."

du är en sån som resonerar såhär va? "att tänka innan man pratar är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Det är en helt annan utbildning på det kortet som man tar då, det är riktig uppkörning och mer avancerade teoriprov.

måste hålla med polisen till viss del även om jag själv kör trimmat, dock är jag snart 17år. Det finns för mycket "fuckos" som kör som idioter och håller sig inte på bilvägarna när de kör utan ligger och pressar på små gångvägar som det är mycket större risk att t ex ett litet barn skulle kunna kliva ut på. De som kör trimmat kör oftast full gas hela tiden också, även om det är 50väg så ligger de i typ 90 vilket bara är extremt dumt!

De med lätt mc kort kör oftast inte så, efter som de har bättre utbildning och har satsat mer på kortet och förstår hur mycket de förlorar på att köra som idioter om de skulle åka fast...
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Alltså suck .. ni som surar på polisen är bara mesiga och visar er omognad.

Visst trimma på gubbar men kom inte och klaga och hacka på regler och citat från polisen då dom har helt rätt !

man är inte mogen köra 100 km/h vid 15-16 ålder
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

vadå? det är ju sant de polisen säger

de finns fan inte en jävla 15 åring med trafik vett

sluta hacka på polisen för i helvete
Powerered by BRL
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

T-J skrev:vadå? det är ju sant de polisen säger

de finns fan inte en jävla 15 åring med trafik vett

sluta hacka på polisen för i helvete
MarcusRRX skrev:Alltså suck .. ni som surar på polisen är bara mesiga och visar er omognad.

Visst trimma på gubbar men kom inte och klaga och hacka på regler och citat från polisen då dom har helt rätt !

words.
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

MarcusRRX skrev:Alltså suck .. ni som surar på polisen är bara mesiga och visar er omognad.

I trafik är 90% absolut inte mogna MEN du vet det finns såna som tävlar i tex supermotard, roadracing och motocross som lätt kommemr upp i såna hastigheter på bana vid den åldern o de har övat. DE är fanimej mogna för att åka 100. Iallfall på banan. Så kom fan inte o säg att en 15 åribg inte är mogen för 100 km/h. Och ja jag vet, jag kör...

Och TJ.. Klart fan att det finns 15 åringar med trafikvett.... Känner flera och de har fan mycket mer trafikvett än de flesta bilister..
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
jockmokk
Svårstartad skrothög

Inlägg av jockmokk »

det e skillnad på bana och i trafik.
PS. jag är inte från Jokkmokk, jag är från Stockholm.

Bli medlem och Hjälp eSverige!
http://www.erepublik.com/en/referrer/burt+boris
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Jo det är klart det är men han verkar ju tro att man inte klarar av att åka i 100km/H o hantera det när man är 15.
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
jockmokk
Svårstartad skrothög

Inlägg av jockmokk »

okej, det finns nog kanska många som gör det.
PS. jag är inte från Jokkmokk, jag är från Stockholm.

Bli medlem och Hjälp eSverige!
http://www.erepublik.com/en/referrer/burt+boris
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

man blir helt klart vettigare i traiken efter en mc utbildning..... De stämmer fint... Kursen för moppekortet ger inte speciellt mycke men samtidigt så är de lättheten att få moppekort som är själva tjusningen :P

Förut så vare ju bara o fylla 15 o sen köra. Nu när mopparna går på väg så måste de ju kompenseras me en kurs. Men de skulle ju vara döden om man gjorde hårdare kurser också, för då blir ju inte moppen lika lätt tillgänglig....

Mognaden skiljer sig från människa till människa. Att åka 90 i villaområde är inte mognad, men att åka 45 där de krävs och kanske sota ur lite på lämpliga platser är en annan sak. Köra med vett eller inte..... Polisen har både rätt och fel. Men tyvärr får hela moppekulteren skit för vissas agerande
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

Yamaha_rider skrev:Jo det är klart det är men han verkar ju tro att man inte klarar av att åka i 100km/H o hantera det när man är 15.
bara för att man klarar av att åka i 100km/h så är det inte trafikvett
Powerered by BRL
Skriv svar