Cylinderfots packning

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Cylinderfots packning

Inlägg av oggew2 »

Tjaa!
Precis satt på ett effekt rör på min viva men packningen lossnade när jag tog av andra röret och gick sönder i typ 20 bitar...

Så tänkte dra till biltema eller liknande och köpa typ det här http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... al-602000/
Nån som vet vad jag ska ha för storlek? Har en vivacity...
Hörde pckså att man kan ta mjölpaket, nån som vet nåt om det?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Vänta nu, en cylinderfotspackning går ju inte sönder av att du byter rör. Är det cylinderfotspackning du ska ha, eller menar du avgaspackning?

Mjölkpaket som cylinderfotspackning använder du på egen risk, den kan hålla i en minut eller en hel livstid.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

CaToXXo skrev:Vänta nu, en cylinderfotspackning går ju inte sönder av att du byter rör. Är det cylinderfotspackning du ska ha, eller menar du avgaspackning?

Mjölkpaket som cylinderfotspackning använder du på egen risk, den kan hålla i en minut eller en hel livstid.
Då packningsmaterial oftast är gjort utav kartong, så kan man använda vad som helst man har i hemmet. Cornflakespaket, makaronpaket o.s.v
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög

Inlägg av DTdosan »

Om du köper ett sådant ark blir det ofta fult och som rexxy sa fungerar olika kartonger lika bra. Så om du vill spara pengar (blir dock mycket fulare om man inte gör det noggrant) använd ett mjölkpaket eller liknande. Bravo juice fungerar bra!
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

Jo, packningen hade suttit tillräckligt länge för att bli hård och när jag tog av röret lossna den bara... Vet nån om nåt kan hända om man kör utan packningen där eller läcker den bara lite då?
Skriv svar