Moppen startar fortfarande inte :( hjälp snälla.. :/

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
runz
Elmoped

Moppen startar fortfarande inte :( hjälp snälla.. :/

Inlägg av runz »

efter jag tävttat den så ville den inte starta en kompis sa att de kan kommit in vatten i avgassytemet .. jag tittade efter så vare massa vatten nere i kröken.. jag tömde de och testade starta men den vill fortfarande inte.. och nu när jag sätter på bensinkranen så rinner de bensin från förgasaren.. :/ vet inte vad / hur jag ska göra :cry: :cry: någon som vet hur jag fixar detta ? :( skit i förgasaren ? kan ha kommit ner vatten i cylindern/motorn ? snälla hjälp :'(

Rinner typ bensin lr nåt från cylindern te avgassytemet för avgassytemet sitter ej perfekt just nu men ska åka o köpa krök fjädrar o så nu.. asså varför vill den inte starta :/ :cry:
Senast redigerad av runz den 7 juli 2008, 15:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
tulken
Svårstartad skrothög

Inlägg av tulken »

Jag är lite nybörjare :wink: , men den kanske har kommit in vatten i luftfiltret så att motorn inte får någon luft?
annars så har jag ingen aning,
Hoppas det startar snart :)
runz
Elmoped

Inlägg av runz »

tulken skrev:Jag är lite nybörjare :wink: , men den kanske har kommit in vatten i luftfiltret så att motorn inte får någon luft?
annars så har jag ingen aning,
Hoppas det startar snart :)
nae tittade de med :( såg att packningen till underdelen te förgasaren inte satt rätt så de var därför den läckte.. rättade till de och testade sedan men den vill inte.. :S
Användarens profilbild
rrx_pojken
Svårstartad skrothög

Re: Moppen startar fortfarande inte :( hjälp snälla.. :/

Inlägg av rrx_pojken »

runz skrev:Rinner typ bensin lr nåt från cylindern te avgassytemet för avgassytemet sitter ej perfekt just nu men ska åka o köpa krök fjädrar o så nu.. asså varför vill den inte starta :/ :cry:
dra fingret i det och lukta på det luktar den inget som då är vatten då är det därför den inte startar för det har kommit vatten in i cylindern/motorn
antonhanzon
Elmoped

Inlägg av antonhanzon »

förgasaren flödar över efter som antingen e de skit i flötörhuset eller så e de vatten i förgasaren om de nu e vatten i motorn så kan du ta av avgasröret och kicka ett par gånger så vattnet kommer ut sedan kan du testa att byta stift och kolla om den går igång :wink:
Teeam HanZon
Låst