Sida 1 av 1

baotian 80-90ccc vilka mer delar ska bytas???

Postat: 12 september 2013, 18:00
av dannebtm
tjena har en btm grecco samma moppe som baotian sprint..
funderar på att byta cylinderkit till ett från ebay med 50mm kolv står de e 100cc men de tabeller man sett så ska de vara 81,7cc tror jag det var
så jag undrar vilka mer delar bör bytas ut och vilka märken bör man satsa på? tex vilken förgasare.. eller munstycken om man behåller orginal förgasaren.. vilket avgas system... ska man byta driv remmen och vilken håller av de remmar som finns... vilka vikter bör man ha ???

här är länken till kitet jag funderar på

http://www.ebay.com/itm/100cc-Big-Bore- ... 42&vxp=mtr

just nu är den helt original förutom 5,5g vikter och en knapp till hastighetsspärren

tacksam för svar mvh daniel

Postat: 12 september 2013, 18:08
av Alyzzzer
byt inte. sälj moppen du har och trimma en aerox eller något sådant istället.

Postat: 12 september 2013, 21:52
av dannebtm
a jo de vore nått men a nu har man ju kina puffen.. o e mest ute efter lite mer acc o 80-90 kmh i fart... o är ju skönt att det e fartspärr på dessa o har en knapp kopplad till den som är bra gömd på min ifall man skulle bli stoppad

Postat: 12 september 2013, 22:39
av vicke1112
racingvevaxel. sen måste du fräsa upp blocket för att få ned cylinderkjolen. effektavgassystem är ett måste. för dddåligt flöde i org röret. du bränner avgasventilen annars. 24-28mm förgasare. och gärna en sportvariator och sportkoppling

Postat: 12 september 2013, 22:53
av dannebtm
va fräsa upp blocket de står ju att de ska passa utan uppsvarvning.. och byter man vevaxel på de här som e fyrtakt?? vad man läst så ska ju dessa kit vara bolt on stämmer inte de ??

Postat: 13 september 2013, 06:55
av skogen_swe
dannebtm skrev:va fräsa upp blocket de står ju att de ska passa utan uppsvarvning.. och byter man vevaxel på de här som e fyrtakt?? vad man läst så ska ju dessa kit vara bolt on stämmer inte de ??
har big bore med topplock 50mm på min baotian tyvärr rasade den :(

men de va bara slänga dit inga mod behövdes, och munstycke gick jag upp. bytte fjädrar, vikter och starkare rem då original remen gick av direkt xD

kamaxeln bytte jag också däremot ska jag säga dig att kändes inte värt det direkt. vist gick den allt snabbare och hade acc men fan så besviken :(

enda fördelen var att den tog fan inte mycket bensin jämfört med kompisarna som tankade ständigt :P ett tips tanka inte oktan boost på den de håller inte xD

Postat: 13 september 2013, 10:48
av dannebtm
jasså okej rasade den ?? va hände?? skar den i cylindern??
vad köpte du för märken på delar tex remmen.. o var hittade du vevaxel.. aldrig hört förr att nån bytt vevaxel trodde de som satt i skulle hålla.. gick den hyfsat med orginal förgasare o större munstycke..bytte du avgas system på den ?? o hur fort gick den ca mvh

Postat: 19 september 2013, 07:08
av Toffsen
Oktan Booster ger ingen effekt, hindrar bara att den inte spikar vid för högt komp.