Oj är det sån skillnad då kanske det är för litet ändå och nåt annat som gör att den dränker sig själv, nålen kanske inte tätar eller nåt sånt men det borde vara nåt förgasarproblem nästan garanteratBetamekk skrev:Mikunis munstycken har en annan skala. Dom mäter flöde per sekund typ. Dom går ända upp till 560 i strl.
Vad skulle du rekommendera för förgasare till den cylindern?Erik_ skrev:"6,25hk", är inte det en 50cc cylinder? Med tanke på hur tama trimcylindrarna till de äldre mopparna är kan 21mm förgasare vara onödigt stort, kan säkert gå justera in den så den funkar men det blir inte direkt enklare.
Att den bluddrar, dör och blir svårstartad när du saktat ner beror förmodligen på att den flödar över. Kolla så flottören och flottörnålen rör sig fritt, och håller tätt. Sedan ska ju förgasaren sitta monterad i någorlunda rätt vinkel för att fungera...
Akki skrev:Lånar tråden litta, har nyss köpt mig en 17.5mm till en polini sport 70 cc och den går långt ifrån rent hur jag än bytar munstycken, flyttar nålen, skruvar på luftskruven och har mig!
Den får inte ut någon jämn power, gick betydligt jämnare med original 12mm förgasaren.
Har även köpt en ny gaswire och om man kollar in i förgasaren ser man att flottören inte når enda ner, skall den göra det eller ska det va ett litet glip?
Tänkte att gaswiren i så fall är för kort.
EDIT: Varför vill inte bilden synas? :/
3 jo jag har kvar den nålen.euroman skrev:Jag tror en bing 17 med ställbart är helt utmärkt till den cylindern om den är helt orörd
Dock kommer den gå bättre med 20mm men räcker fin fint med bing 17 på 50cc
Sen låter 4,5 väldigt lite jag har 30 på lågfarten orginal i min mikuni 20mm.
Sen 165 låter lite väl högt kanske skulle prova 140 istället. möjligen ändra nålen lite också.
Din bild:
1 = trottel
2 = huvudmunstycke (du kan dela det längst upp)
3 = styrning till flottören, har du kvar den lilla nålen som skall sitta i den?
4 = lågfarts munstycke
5 = nålen clipset kan du pröva att ha längst upp som en början sedan ändra vid behov.
Mvh
Martin
Är det ingen glipa får man ju ingen tomgång....Moonleaf89 skrev:Akki skrev:Lånar tråden litta, har nyss köpt mig en 17.5mm till en polini sport 70 cc och den går långt ifrån rent hur jag än bytar munstycken, flyttar nålen, skruvar på luftskruven och har mig!
Den får inte ut någon jämn power, gick betydligt jämnare med original 12mm förgasaren.
Har även köpt en ny gaswire och om man kollar in i förgasaren ser man att flottören inte når enda ner, skall den göra det eller ska det va ett litet glip?
Tänkte att gaswiren i så fall är för kort.
EDIT: Varför vill inte bilden synas? :/
Hade/har liknande problem.. kör oxå 70cc, 17,5mm, effekt-rör mm...
Kanske dum fråga men, har du pluggat ur röret?
När jag gjorde det så fick jag jämnare gång och tjänade 20km/h i toppfart direkt.. men min tvekar lite i mellanregistret, sen kommer attacken och den sticker ordentligt...
Angående glipan, tror jag inte du behöver oroa dig, har också en glipa, men din kanske är i största laget..
Okej men det låter kanoners det, Vad är det för storlek på lågfarten ligger den på 30 så skulle jag ändrat huvudmunstycke, Skulle först provat mindre tex 140 och se om det blir bättre eller sämre hur ser stiftet ut efter en fullgasrepa?Johan71 skrev:3 jo jag har kvar den nålen.euroman skrev:Jag tror en bing 17 med ställbart är helt utmärkt till den cylindern om den är helt orörd
Dock kommer den gå bättre med 20mm men räcker fin fint med bing 17 på 50cc
Sen låter 4,5 väldigt lite jag har 30 på lågfarten orginal i min mikuni 20mm.
Sen 165 låter lite väl högt kanske skulle prova 140 istället. möjligen ändra nålen lite också.
Din bild:
1 = trottel
2 = huvudmunstycke (du kan dela det längst upp)
3 = styrning till flottören, har du kvar den lilla nålen som skall sitta i den?
4 = lågfarts munstycke
5 = nålen clipset kan du pröva att ha längst upp som en början sedan ändra vid behov.
Mvh
Martin
Alldeles för stårt huvudmunstycke som jag troddeJohan71 skrev:Hej
Har nu provat att köra nålen i alla lägen och kommit fram till att det är i mitten den fungerar bäst.
i toppen och steget ner så dör den vid sista 15% av gasen.
i botten och steget upp samma sak som i toppen.
i mitten så "sackar den ner o 4taktar lite ibland.
ska köpa lite huvudmunstycken o testa nu.