Sida 1 av 1

strypt cdi och trimrör

Postat: 4 september 2013, 10:12
av GurkMarmelad
vill ha trimrör men min moped (xtreme -05) stryper vid 8K rpm och då undrar jag om jag köper ett mk thrower kommer jag då få ut någon kraft under 8K?

och om jag bara köper ostrypt cdi och har kvar strypt original rör kommer jag då få mera kraft?

drevning är 13/65

Postat: 9 september 2013, 06:15
av Deeea
Om jag var du så skulle jag köpa en ostrypt cdi också. Du tjänar på det :)

Postat: 9 september 2013, 06:19
av Deeea
Plus är inte mk trhower ett högvarvigt rör? Eller är det något jag bara har fått om bakfoten. Isåfall om de äe högvarvigt kommer du ej nå toppeffekten men en strypt cdi

Re: strypt cdi och trimrör

Postat: 9 september 2013, 06:46
av ateland
GurkMarmelad skrev:vill ha trimrör men min moped (xtreme -05) stryper vid 8K rpm och då undrar jag om jag köper ett mk thrower kommer jag då få ut någon kraft under 8K?

och om jag bara köper ostrypt cdi och har kvar strypt original rör kommer jag då få mera kraft?

drevning är 13/65
Kan inte folk försöka tänka innan dom postar en sådan här fråga.. hur vore det om man bara sökte lite här på forumet efter dom andra 50 trådarna som har samma fråga. Eller bara använde lite logik. Det är klart att du inte får ut max effekt med en strypt cdi. Det är änna hela grejen med en ostrypt cdi.

Postat: 9 september 2013, 08:23
av Asddfgf4
Mk thrower är inte högvarvigt men inte så lågvarvigt heller, men har ett hyffsat bra drag över nästan hela registret :) Men som sagt, köp en ostrypt cdi, annars äre inte värt att köpa röret, du får inte ut så mycket av det då :P Starkare kanske, men inte nån fart alls, för effektkurvan sätter fart vid 8 k rpm med MK.