Sida 1 av 1
Vad kan felet vara ?
Postat: 2 september 2013, 21:14
av Per Danielsson
Har nyss bytt orginal membranet på min aerox till ett Hebo membran och min koppling till en stage6 MK11 koppling så att roxxen ska gå lite bättre... Men nu startar den inte, har precis fyllt tanken till toppen, vad kan felet vara ? Membranet eller kopplingen ? Jag har ju tänkt att det måste vara membranet ändå men jag vill vara säker, och höra lite med andra som kan bättre än mig ! P.S. Har på orginal kopplingskålen på trimmkopplingen
Postat: 3 september 2013, 13:55
av Moonleaf89
Rent spontant, tycker inte jag att kopplingen ska ha nått med att den inte startar, utan med att den ska driva..
Och tror/tycker inte att det ska spela nån större roll vilken kopplingsklocka man har på, bara den inte är allt för sliten..
Att den inte startar
kanske har med att den får för mycket bensin, då det nya membranet tillåter mer bensin, så prova med att skruva in luft/bränsle skruven, eller kanske skruva ut tomgångsskruven så att du får lite högre tomgång och får den mer lättstartad.
Hoppas det var till nån hjäp iaf
Mvh Lången
Postat: 3 september 2013, 13:57
av KrooxTheStyler
ta av variatorkåpan och använd elstart så ser du om allt snurrar som de ska o så

Postat: 3 september 2013, 14:48
av Per Danielsson
Moonleaf89 skrev:Rent spontant, tycker inte jag att kopplingen ska ha nått med att den inte startar, utan med att den ska driva..
Och tror/tycker inte att det ska spela nån större roll vilken kopplingsklocka man har på, bara den inte är allt för sliten..
Att den inte startar
kanske har med att den får för mycket bensin, då det nya membranet tillåter mer bensin, så prova med att skruva in luft/bränsle skruven, eller kanske skruva ut tomgångsskruven så att du får lite högre tomgång och får den mer lättstartad.
Hoppas det var till nån hjäp iaf
Mvh Lången
har nyss bytt tillbaka till orginal membranet och testat att starta med kicken eftersom elstarten inte funkar, men den funkar fortfarande inte... Det bara sprutar ut lite bensin ur avgasröret! Men jag ska sätta dit trim membranet igen och testa det du sa !
Postat: 4 september 2013, 08:32
av Moonleaf89
[/quote] har nyss bytt tillbaka till orginal membranet och testat att starta med kicken eftersom elstarten inte funkar, men den funkar fortfarande inte... Det bara sprutar ut lite bensin ur avgasröret! Men jag ska sätta dit trim membranet igen och testa det du sa ![/quote]
Kanske en dum fråga, men har du kollat så att du har kraft i batteriet?
samt att du har ordentlig gnista?
Som jag förstår, har den alltså fungerat perfekt fram tills nu.. eller?
Det kan ju vara värt ett försök att testa mitt lilla tips
Annars kan det vara så att den har blivit sur (dränkt av bensin) av alla misslyckade starter, har du kollat stiftet så att det inte är blött av bensin?
Motorer är tyvärr en hel vetenskap som tar lite tid att lära sig :/
Kort sagt, byt till det membranet du har köpt, och testa det som jag skrev
Så ska du förhoppningsvis ha en moppe som startar iaf
Postat: 4 september 2013, 15:25
av Per Danielsson
Moonleaf89 skrev:
har nyss bytt tillbaka till orginal membranet och testat att starta med kicken eftersom elstarten inte funkar, men den funkar fortfarande inte... Det bara sprutar ut lite bensin ur avgasröret! Men jag ska sätta dit trim membranet igen och testa det du sa ![/quote]
Kanske en dum fråga, men har du kollat så att du har kraft i batteriet?
samt att du har ordentlig gnista?
Som jag förstår, har den alltså fungerat perfekt fram tills nu.. eller?
Det kan ju vara värt ett försök att testa mitt lilla tips
Annars kan det vara så att den har blivit sur (dränkt av bensin) av alla misslyckade starter, har du kollat stiftet så att det inte är blött av bensin?
Motorer är tyvärr en hel vetenskap som tar lite tid att lära sig :/
Kort sagt, byt till det membranet du har köpt, och testa det som jag skrev
Så ska du förhoppningsvis ha en moppe som startar iaf[/quote] jag har bytt tillbaka till trim membranet nu och dessutom tagit ut och rengjort tändstiftet, men helvetet startar ju inte !? Och jag har skruvat in luft/bränsle skruven med.. Finns det något sätt att tömma själva cylindern på bensin så att det kan komma in nu fräsch bensin? För jag tror som du att den är redigt dränkt asså
