Sida 1 av 1
går dåligt efter byte till effektrör
Postat: 31 augusti 2013, 17:50
av hanoch580
Tjena har precis bytt rör på mopeden, (Gianelli Rekord). hur som helst så varvar den inte ut helt utan den hackar när den börjar varva. Sedan så går den väldigt bra när den är kall men så fort man kommit 50meter så den har blivit varm så börjar den gå slött o hacka sig när den närmar sig toppfart
I min setup har jag just nu :
Gianelli rekord
50cc org
sport luftfilter
MVT Millenium tändning med en stylepro tändhatt misstänker tändhatten då jag tror den misständer när den blir varm eller tändstiftet.
100 huvudmunstycke
5grams vikter o resten original
Det är en piaggio nrg 04
Video: [youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=VIeumasn ... e=youtu.be[/youtube]
Postat: 31 augusti 2013, 17:52
av Asddfgf4
har du bytt munstycke?
Postat: 31 augusti 2013, 18:05
av TheGrimReaper
Vad är originalmunstycke?
Postat: 31 augusti 2013, 18:10
av bensinskalle
100 låter skitstort. Prova byta ner till typ 80, kanske ännu mindre.
Postat: 31 augusti 2013, 18:56
av hanoch580
har provat att gå ner i munstycke, stiftet är chockladbrunt nu med 100 munstycket så det är det inget fel på. hade 88 men då kom jag inte ens iväg
förresten förgasaren är en 17,5 dellorto om det nu hjälper nåt
Postat: 31 augusti 2013, 19:33
av rärox
Har du pluggat ur röret?
Postat: 31 augusti 2013, 19:35
av hanoch580
när jag fick röret så fanns det varken strypning i kröken v mynningen eller ljuddämparen och det stod inget när jag köpte den att det sitter någon strypning i röret
Asså när den är kall så går den riktigt bra men så fort den blir varm så börjar den hacka o gå kasst
Postat: 31 augusti 2013, 20:08
av bensinskalle
hanoch580 skrev:när jag fick röret så fanns det varken strypning i kröken v mynningen eller ljuddämparen och det stod inget när jag köpte den att det sitter någon strypning i röret
Asså när den är kall så går den riktigt bra men så fort den blir varm så börjar den hacka o gå kasst
Det är ett typiskt tecken på att den går för fett.
Och att stiftet är chokladbrunt säger egentligen ingenting om du inte har genomfört rätt procedur för att få fram tändstiftsfärg.
Postat: 31 augusti 2013, 22:27
av hanoch580
Okej blir o köpa ett munstyckesats då !
Postat: 1 september 2013, 00:23
av hanoch580
men tycker det är konstigt då jag har provat ett 88munstycke men det var alldeles för lågt så runt 95 borde duga då
Postat: 1 september 2013, 07:52
av tacopaj
hanoch580 skrev:men tycker det är konstigt då jag har provat ett 88munstycke men det var alldeles för lågt så runt 95 borde duga då
testa från 90-100 då
