Jag har en Aerox och tycker att den låter väldigt konstigt. Den låter väldigt "luftigt" och lite som "fyrtaktsmotor" jag lägger upp en video på hur det låter, så har ni några förslag till varför den låter så, så skriv gärna .
Asddfgf4 skrev:den får kanske för mycket soppa? Har du kollat stiftet?
Det är inte hur mycket soppa den får jag är ute efter. Det jag är ute efter är varför den låter så konstigt. Den låter ju som en baotian förfan! Jag vill ju att den ska låta som en 2taktare och mäktigt som det brukar låta när man har på 70cc. Jag hade 50cc det lät likadant, nu har jag 70cc Motoforce Racing ingen skillnad ändå. Det låter bara konstigt och undrar vad det är som orsakar det där ljudet. :/
alb1n skrev:haha dra på ett luftfilter om du vill ha ljud
Haha. Nej men jag vill inte att den ska låta sådär jobbigt som det brukar låta med luftfilter, därför valde jag att ha original luftburk på. Jag provade utan att ha luftburken på och det här "luftiga, el, fyrtaktsmotorljudet" lät ändå. Jag vill att den låter som en vanlig 2taktsmoped. Är det ingen som kan hjälpa? :/
gilerahjärnan skrev:vill du att den ska låta som en 500CR eller liknande?
Nej vill bara att det där tjutande ljudet inte ska låta.. Om du tittar på videon så kanske du hör det där konstiga ljudet. Jag vill bara att det låter vanligt.
asså den kommer ju aldrig upp i varv, det kanske är första steget? Testa att varva innan du säger att den inte låter bra min låter sådär med om jag bara leker med gasen på låga varv, sen kommer tvåtaktsboosten och då jävlar kommer ljudet