Aerox 07 accelererar väldigt segt, trotts setup

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Cuneyt
Elmoped

Aerox 07 accelererar väldigt segt, trotts setup

Inlägg av Cuneyt »

Hej,

Jag har en Yamaha Aerox från 2007. Den har alltid varit original och ville trimma den nu. Jag har haft en Gilera Stalker tidigare då jag är väldigt kunnig när det gäller den mopeden och vet exakt vilket munstycke och förgasare osv jag ska ha för att den ska dra grymt bra. Fast nu med Aeroxen så är det lite annorlunda. Jag är bra kunnig när det gäller mopeder men ville ändå bolla lite med någon som har trimmat aerox eller kan mer än vad jag kan om den.

Problemet är att den accelererar väldigt väldigt segt upp till 30 sen drar den iväg och börjar varva. Jag har 4grams vikter och den borde verkligen accelerara bättre än 50cc med det. Något annat jag irriterar mig på är att Aeroxen låter på något sätt som en fyrtaktsmotor trots att det är en tvåtaktare.

Setup:
Motoforce Racing 70cc
Yasuni C16 rör helt nytt och urpluggad
Dellerto 17,5mm
Malossi variator
4,0g vikter
Original luftburk

Är tacksam för all hjälp! :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

om den fyrtaktar får den för mycket soppa, gå ner i munstyckestorlek
Bild
Cuneyt
Elmoped

Inlägg av Cuneyt »

Asddfgf4 skrev:om den fyrtaktar får den för mycket soppa, gå ner i munstyckestorlek
Nej det är inte direkt så med munstycken att den får för mycket eller för lite. Det är det att den låten väldigt "el" eller "luftig" så att säga. Låter inte alls som en tvåtaktare. Det är ju en tvåtakts minarelli motor,
.
Skriv svar