Hallå! Jag va ute å körde idag, helt vanligt inget stunt eller liknande. Jag körde i typ 60 km/h när jag kommer till en ganska lång uppförsbacke, när jag kört en liten bit i backen så hör jag hur moppen börjar låta mer så jag svänger in på nästa gata för att ta en titt. Jag blir ganska chockad när jag möts av att det är ett stort hål i ljuddämparen typ 2x2cm precis där ljuddämparen börjar.
Jag kör en Rieju MRX med urpluggat orginalrör.
Mina frågor är:
-Vad har hänt???
-Går det att laga eller är det bara att köpa nytt?
Mvh
Här är en bild på skadan: http://tinypic.com/r/25alys0/5 (Dålig bild)
Jag tror att den är gjord av aluminium och det går väl inte att svetsa? Eller är jag helt ute å cyklar?
Någon som vet hur detta kan uppstå förresten?
Skulle gissa på stenskott. Svetsa går med aluminium svets, risken är dock att det blir genombränning och försämrar flödet. Ser ut som en Thrower dämpare? Dessa är ju inte allt för dyra o köpa, skulle köra på en ny om du har pengar!
Det är tyvärr inget mk rör utan ett orginalrör. Jag ska höra med någon som kan svetsa om det gåt att lösa. Så nu till varför det gick sönder. Det är inget stenskott då metallen buktar utåt så det måste ha kommit från insidan på något sätt (man ser inte det på bilden, som sagt dålig bild).
Xaxiz skrev:Det är tyvärr inget mk rör utan ett orginalrör. Jag ska höra med någon som kan svetsa om det gåt att lösa. Så nu till varför det gick sönder. Det är inget stenskott då metallen buktar utåt så det måste ha kommit från insidan på något sätt (man ser inte det på bilden, som sagt dålig bild).
Du kan ju fått typ stenskott eller nått så det blivit som ett spricka eller hål, men att det blivit som ett hål utåt kan ju vara pågrund av "trycket" innefrån röret som sedan kanske kan ha gjort hållet större och utvinklat så det ser ut som det kommit innefrån. Om du förstår vad jag menar