Bra Portare!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög

Bra Portare!

Inlägg av Drome »

Hej

som rubriken lyder så vill jag veta era tips på bra portare och hyfsat billiga.
ni får rekommendera er själva om ni vill, vill helst bara se vilka som portar här på forumet och sånt! :D

MVH: Drome

ps vet inte om den ska ligga här faktiskt men hoppas jag inte gjorde en felpost :oops:
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Lennart tuning verkar ha rimliga priser och gör det även bra.

Sen finns det även Togge tuning.

Båda är aktiva här på forumet också

Finns självklart många fler men det är dom jag kan tänka på som är mest aktiva här på forumet
Bild
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Lennart är väldigt duktig !
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

gör det själv och lär dig :3 bara härma någon ''vass'' cylinder :)

annars togge eller lennart, finns även jonthä om du vill ha redigt med varv i grejerna :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

haha kör på jonthä eller Lennart, jonthä är ju kring Östhammar och Lennart Åkersberga. har hört lite negativt om togge, men de är bara va ja hör !:P
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

derbigp1open-10 skrev:haha kör på jonthä eller Lennart, jonthä är ju kring Östhammar och Lennart Åkersberga. har hört lite negativt om togge, men de är bara va ja hör !:P
Du är inte ensam om det
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

kan rekommendera Lennart tuning, han gör ett bra jobb och är trevlig att ha att göra med!
https://www.facebook.com/LennartTuning?fref=ts

han portade min polini 70cc till roxxen och jag blev väldigt nöjd med resultatet! 8)
[spoiler]den gick så bra efter portningen så att jag sålde cylindern efter ett par veckor för jag vågade knappt köra med den som bruksmoppe längre pga att jag inte ville förlora mitt lämp nu när körkortet är klart när som helst :roll: [/spoiler]
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

om du vill ha ett bra jobb gjort så rek jag VRM, agge eller lennars, skippa togge , hällst! vart bor du? finns en grym kille i värmland
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Undrar vilka det är som sprider skit om mig asså.. för inga av mina kunder är missnöjda.

Å det är säker folk som inte kan ett röva eller ens sett mina portningar med egna ögon. Å det är jävligt synd att det sprida grejer då jag får mindre jobb å dom som känner mig vet att jag kan va jag sysslar med.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Unclesten
Elmoped

Inlägg av Unclesten »

potog skrev:Undrar vilka det är som sprider skit om mig asså.. för inga av mina kunder är missnöjda.

Å det är säker folk som inte kan ett röva eller ens sett mina portningar med egna ögon. Å det är jävligt synd att det sprida grejer då jag får mindre jobb å dom som känner mig vet att jag kan va jag sysslar med.
Det vet jag inte, men jag har med hört att det inte blir alls bra när du gört.
Puch Maxi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 892#578892
Har du delar till maxi till salu? Skicka ett pm!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Unclesten skrev:
potog skrev:Undrar vilka det är som sprider skit om mig asså.. för inga av mina kunder är missnöjda.

Det vet jag inte, men jag har med hört att det inte blir alls bra när du gört.
Nä för alla har verkligen hört det också... Hade varit trevligt å veta vem det är å vad dom gör den utvärderingen på.. för hade mina kunder inte fått det jag lovat dom så hade dom ju kräft sin pengar tillbaka å det har ingen..
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Minst 95 gånger av 100 säger kunder inte att dom är missnöjda där dom handlar, men däremot till alla bekanta som vill lyssna. Och med internet har det blivit lätt att låta många höra klagomålen... Nöjda kunder är däremot oftast inte särskilt högljudda, så en enda missnöjd hörs och syns mer än 25 nöjda.

Välkommen till affärsvärlden.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Jag har 2st Jonthä portade cylindrar och båda är jag störtnöjd med. Han tar 400kr + 69kr frakt och är trevlig och snabb. 5/5 får han av mig.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Erik_ skrev:Minst 95 gånger av 100 säger kunder inte att dom är missnöjda där dom handlar, men däremot till alla bekanta som vill lyssna. Och med internet har det blivit lätt att låta många höra klagomålen... Nöjda kunder är däremot oftast inte särskilt högljudda, så en enda missnöjd hörs och syns mer än 25 nöjda.

Min kunder kommer dock tillbaka för å få nya cylindrar portade å det gör man ju inte om man är missnöjd...

Men ni som hört skit om mig.. säg gärna vem ni hört det från så man får reda på vem det är.. inte för att jag ska göra nått åt det men då kan jag säga om det är nån som ens har sett mina jobb eller har erfarenhet av det..
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp

Inlägg av donkeyO.o »

potog skrev:
Erik_ skrev:Minst 95 gånger av 100 säger kunder inte att dom är missnöjda där dom handlar, men däremot till alla bekanta som vill lyssna. Och med internet har det blivit lätt att låta många höra klagomålen... Nöjda kunder är däremot oftast inte särskilt högljudda, så en enda missnöjd hörs och syns mer än 25 nöjda.

Min kunder kommer dock tillbaka för å få nya cylindrar portade å det gör man ju inte om man är missnöjd...

Men ni som hört skit om mig.. säg gärna vem ni hört det från så man får reda på vem det är.. inte för att jag ska göra nått åt det men då kan jag säga om det är nån som ens har sett mina jobb eller har erfarenhet av det..
Din attityd. Där har du felet.
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
Unclesten
Elmoped

Inlägg av Unclesten »

donkeyO.o skrev:
potog skrev:

Din attityd. Där har du felet.
+1
Puch Maxi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 892#578892
Har du delar till maxi till salu? Skicka ett pm!
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

å portningsjobbet :lol:
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

börjar ju bli rena oggee snacket här ju, kör inte ner ansiktena i grus bara.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Jonthä. Mkt duktig o billig o smidig vad jag hört från alla o även varit i kontakt med han sj men dock inte lämnat iväg nåt. Märks skillnad på cylindrarna i drag visat med film, tillskillnad vad jag sett från Togge, tyvärr. Har jag med hört rätt mkt dåligt om dig.
bibapeolola
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

bonnaracing skrev:å portningsjobbet :lol:
Å vad baserar du det på asså? La upp en bild på en portning sist nån sa nått å den va det inget fel på alls men det dög då inte... Men när jag är klar med min stage6 cylinder så ska jag ta kort med en bra systemkamera å lägga upp så jag kan få tyst på alla rykten utan rot.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

potog skrev:
Å vad baserar du det på asså? La upp en bild på en portning sist nån sa nått å den va det inget fel på alls men det dög då inte... Men när jag är klar med min stage6 cylinder så ska jag ta kort med en bra systemkamera å lägga upp så jag kan få tyst på alla rykten utan rot.
dock är de inte hur porten ser ut som spelar roll. de är prestandan.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

LennartTuning skrev:
potog skrev:
Du menar hur mycket effekt den ger?

Du ser ju på utförandet av portningen om den är nått att ha liksom. Samt va man har givit cylindern för durationer. Tex hur vinklat grejerna med mera...

Men Lennart menar du att jag måste gå å bänka en moppe... Porta cylindern å bänka den igen för att bevisa att jag kan nått? Känns ju lite väl överdrivet för min del.. :lol:
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

potog skrev:
LennartTuning skrev:
potog skrev: Å vad baserar du det på asså? La upp en bild på en portning sist nån sa nått å den va det inget fel på alls men det dög då inte... Men när jag är klar med min stage6 cylinder så ska jag ta kort med en bra systemkamera å lägga upp så jag kan få tyst på alla rykten utan rot.

Du ser ju på utförandet av portningen om den är nått att ha liksom. Samt va man har givit cylindern för durationer. Tex hur vinklat grejerna med mera...

Men Lennart menar du att jag måste gå å bänka en moppe... Porta cylindern å bänka den igen för att bevisa att jag kan nått? Känns ju lite väl överdrivet för min del.. :lol:

är ju inprencip så man får dokumenterad erfarenhet när man vet vad som gör vad och vad kunden kan förvänta sig av arbetet.
Lennart Tuning

Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

LennartTuning skrev:
potog skrev:
LennartTuning skrev: dock är de inte hur porten ser ut som spelar roll. de är prestandan.

är ju inprencip så man får dokumenterad erfarenhet när man vet vad som gör vad och vad kunden kan förvänta sig av arbetet.
Ska bänka min hoj i september är tanken. Om du vill så kan du ju skicka ner din killhagen portade stage6 50cc så kan vi gämföra dom 2 på samma motor med likadana förutsättningar. Bara att skicka... Jag står för frakten ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

potog skrev:
LennartTuning skrev:
potog skrev: Du menar hur mycket effekt den ger?

Ska bänka min hoj i september är tanken. Om du vill så kan du ju skicka ner din killhagen portade stage6 50cc så kan vi gämföra dom 2 på samma motor med likadana förutsättningar. Bara att skicka... Jag står för frakten ;)
tyvärr är den cylindern såld för länge sen, flera år sen.

men vi kan jämföra R/Tmotorn med din 50cc om du vill ha en utmaning?
Lennart Tuning

Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

LennartTuning skrev:
potog skrev:
LennartTuning skrev:

Nä men min TS2 mot din R/T? Nått som du är på? Som en kul liten utmaning :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

potog skrev:
LennartTuning skrev:
potog skrev: Ska bänka min hoj i september är tanken. Om du vill så kan du ju skicka ner din killhagen portade stage6 50cc så kan vi gämföra dom 2 på samma motor med likadana förutsättningar. Bara att skicka... Jag står för frakten ;)

först och främst ska du väl få den att gå vettigt. sen kan vi prata.
Lennart Tuning

Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

LennartTuning skrev:
potog skrev:
LennartTuning skrev: tyvärr är den cylindern såld för länge sen, flera år sen.

först och främst ska du väl få den att gå vettigt. sen kan vi prata.
E varför prata sen? Blir det inget snurr på saken så blir du vinnaren av utmaningen helt enkelt..

Är ingen dötts serre grej liksom.... Vi ska bara jämföra lite texter som kommer ut på papper liksom.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

Bild
Quattro lyfe
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

du får väl 6-9 hk i din stage6 togge om du har tur
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

hur kommer det sig att alla verkar ha rättigheter att trycka ner togge? :roll:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

FreZz skrev:Bild
goaste jävla bilden :lol:
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

han vela ha tips om bra portare. inte om vems cylinder som går bäst? ta det i chatten elle pm om det är så jävla viktigt
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Persson97 skrev:hur kommer det sig att alla verkar ha rättigheter att trycka ner togge? :roll:

För att Togge har en jävligt dålig attityd..
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Persson97 skrev:hur kommer det sig att alla verkar ha rättigheter att trycka ner togge? :roll:
+9,987 :) :oops:
donkeyO.o skrev:Din attityd. Där har du felet.
var ser du i hans text som tyder på dålig attityd??
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Skriv svar