Sida 1 av 1

BRÅDSKANDE! Stora problem!! SNÄLLA HJÄLP!

Postat: 18 augusti 2013, 01:23
av RoxxFrippe
Tjenare!
Vi håller på och skruva med min kompis moppe som en gång gick och efter mycket om och men fick vi den att gå igen!
Så jag va ut å provkörde den en gång å de gick bra, sen tog vi bort en grej som sitter bakpå variatorn. En stor ring typ! och satte i lite lättare vikter så va jag ut lite senare och efter ett tag dog den bara! de lät typ pfft btw! Och när vi körde in den i garaget å provade kicka va kicken helt stumm typ! :(
Enormt tacksam för all hjälp ja kan få!!

Postat: 18 augusti 2013, 01:24
av citrouz
öppna cylinder o kolla?

Postat: 18 augusti 2013, 01:36
av DeKoNe
bytta ni munstycke vid bytte av vikterna?
Om det inte går att kicka har förmodligen mopeden skurit

Postat: 18 augusti 2013, 01:55
av RoxxFrippe
Nope vi bytte inte munstycke!
Trodde inte det behövdes för nått så t litet! :s
Funderade på om den hade skurit ja å faktiskt men samma sak hände med den för ca 2 dagar sen och vi fick ju ordning på det så jag är lkte osäker..
Men vi ska göra som citrouz säger och kolla imorrn! ;)

Postat: 18 augusti 2013, 02:12
av Jakzu
jag vet inte, men behöver man byta munstycke ifall man bara byter vikter? :?

Postat: 18 augusti 2013, 02:25
av MrAndersson
Jakzu skrev:jag vet inte, men behöver man byta munstycke ifall man bara byter vikter? :?
Det behöver man inte.
DeKoNe skrev:bytta ni munstycke vid bytte av vikterna?
Om det inte går att kicka har förmodligen mopeden skurit
Ta reda på fakta, behövs inget byte av munstycke om du byter vikter.


Till TS. Byt rubrik direkt och skriv vad det är för moppe. Annars låser jag!

Postat: 18 augusti 2013, 02:43
av Saimon
Använd en kompressionsmätare :wink: De blir mycket smidigare

Postat: 18 augusti 2013, 02:53
av LennartTuning
ni tog bort en ring bakpå variatorn?

var de på en Peugeot kanske?

eller om ni tog bort ett schims kanske?

Postat: 18 augusti 2013, 03:14
av p4ck
DeKoNe skrev:bytta ni munstycke vid bytte av vikterna?
Om det inte går att kicka har förmodligen mopeden skurit
Man behöver INTE byta munstycke efter att man bytt vikter/dragit V-ring.


ONT: Antagligen har ni haft oturen att mopeden skar. Öppna cylindern och kolla.

Postat: 18 augusti 2013, 12:45
av RoxxFrippe
Hur byter man rubrik då? (Ny här)

Det är en hyosung prima och jag har ingen aning om vad grejen bakpå variatorn heter! :s
I hasses film om avstrypning av 4takt (vet att det inte är nån 4 taktare)
så tar han bort den och säger att det är en strypning!

Vi tänkte faktiskt kolla med en komptessionsmätare men vart ska man sätta den?!

Postat: 18 augusti 2013, 12:49
av 2stroke
Ni kan ju börja med att ta av v-kåpan och kolla så att inget i variatorn har "låst" sig

Postat: 18 augusti 2013, 13:09
av potog
satte säkert i för lätta vikter så den bara varva som satan.... å så blev cylindern varm å nu har den skurit..

Postat: 19 augusti 2013, 00:41
av Saimon
RoxxFrippe skrev:Hur byter man rubrik då? (Ny här)

Det är en hyosung prima och jag har ingen aning om vad grejen bakpå variatorn heter! :s
I hasses film om avstrypning av 4takt (vet att det inte är nån 4 taktare)
så tar han bort den och säger att det är en strypning!

Vi tänkte faktiskt kolla med en komptessionsmätare men vart ska man sätta den?!
Ta lös stiftet o gänga på komp mätaren sen är de bara kicka 5ggr och kolla vad kompen ligger på:)