[spoiler]Hej igen!
Variatorfläkten kom idag, så jag åkte direkt hem från skolan och hämtade pengar och åkte sen och hämtade fläkten. Tänkte att det inte skulle ta mer än 5min innan den nya fläkten satt på, men riktigt så blev det inte.
Försökte trycka fast den men gängorna på veven(eller vad det nu är) var helt rundade, så jag tog fram en hammare och försökte banka fast skiten. Det gick tillslut och jag fick på allt och allt satt som det skulle. Startade moppen och det lät som in i helvete när man startade den(Kolla filmerna) ,men den gick bra när den väl var igång. (Det mycket lät mer i verkligheten)
Mina frågor är då:
Måste jag köpa nytt vevparti?
Isåfall, är det lätt att byta själv eller måste jag lämna in moppen?
Film 1
Film 2[/spoiler]
Tjääna!
Jag skulle ut med en kompis och köra tidigare idag och jag märkte att jag inte hade någon bensin kvar, så jag rullade ner till närmaste bensinstation och tankade. Sen då när jag skulle starta moppen så hörde jag att det lät konstigt från variatorn när man startade den, men den gick fortfarande bra när den var igång. Iallafall, jag körde hem den och skruvade upp variatorkåpan och såg då att stjärnan som sitter i variatorfläkten hade gått sönder och stjärnan hade förstört allt där den hade suttit. (Bilder längst ner)
Min fråga är då : Vad behöver jag köpa? (Variatorfläkt och stjärna fattar jag själv)
Men något mer?
Tänkte beställa Den här variatorfläkten och Den här variatorfläktsstjärnan.
Det kanske inte har något med saken att göra men allt inne i variatorkåpan var heelt svart när jag öppnade.
Tack!
Bilder: