Variator problem.

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Trust
Elmoped

Variator problem.

Inlägg av Trust »

Tja, jag plockade isär min variator häromdan, när jag sen satt ihop den och starta upp han så rassla det så inåta helvete. Det är som att nåt kugg slår i något annat, men jag hittar inga skador inne i variatorn, tycker ju man borde se om det är något som slår i någonstans. Har taggigt isär och satt ihop den ungefär 7 gånger för att kolla så jag inte drar något snett men det hjälper inte, slutar inte rassla/slå. Hittar inga fel heller, någon som vet vad det kan vara?

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
Chrisehhh
Elmoped

Re: Variator problem.

Inlägg av Chrisehhh »

Trust skrev:Tja, jag plockade isär min variator häromdan, när jag sen satt ihop den och starta upp han så rassla det så inåta helvete. Det är som att nåt kugg slår i något annat, men jag hittar inga skador inne i variatorn, tycker ju man borde se om det är något som slår i någonstans. Har taggigt isär och satt ihop den ungefär 7 gånger för att kolla så jag inte drar något snett men det hjälper inte, slutar inte rassla/slå. Hittar inga fel heller, någon som vet vad det kan vara?

Tacksam för svar!
Har du kollat så inte denna är sne?
http://www.twostroke.se/picview.asp?pid=15101
Användarens profilbild
Trust
Elmoped

Inlägg av Trust »

Hittade felet. Det är kuggen på kicken som typ fastnar i rämskive kuggen/inte åker tebax någon som vet hur jag kan fixa det? Aldrig monterat en kick... -.-
Skriv svar