Speedfight 2 Problem. Hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Snabbdrake
Elmoped

Speedfight 2 Problem. Hjälp!

Inlägg av Snabbdrake »

Tjena!

Har precis köpt en speedfight (Luftkyld 2006). Dagen efter märkte vi att den var mycket svårstartad, automat-choken var paj. Så, man behövde stå och elstarta ett tag innan den startade.

Så jag körde flera dagar med moppen men till slut i en uppförsbacke la den av. Kom precis upp för backen när den sakta saktade ner, jag gasade men gasen dog snabbt.
Stog som en dåre och försökte starta moppen utan framgång.

Så jag rullade hem den och där stog den ca en dag, jag kom på att den hade låg olja så jag gick och köpte 2'takts olja som jag fyllde på. Efter det så startade den. Jag åkte lite i långsam fart, och den funkade helt okej men den lät högre än vanligt och den gjorde ett skramlande ljud.

Jag antog att den funkade och körde iväg med moppen nån timme efter det. Moppen funkade helt okej i några sekunder men sen så märke jag att gasen blev mindre och mindre effektiv och att den gjorde ljud.

Nu så startar den, men går bara att åka i några sekunder. Man måste dessutom gasa strax efter elstarten för att den inte ska dö.

Någon som kan hjälpa mig? Kan motorn ha skärt sig? :/
Förlåt för stavfel, är ganska ny på detta område.

Kan även kirra en video om så behövs!
Användarens profilbild
Chrisehhh
Elmoped

Inlägg av Chrisehhh »

Efter vi fixade min automat-chok så dog den lite ibland vet inte vad det var men det slutade efter ett tag hmm...
Snabbdrake
Elmoped

Inlägg av Snabbdrake »

Chrisehhh skrev:Efter vi fixade min automat-chok så dog den lite ibland vet inte vad det var men det slutade efter ett tag hmm...
Fast jag har inte fixat choken än, jag behöver elstarta ett tag innan den startar om den är kall.

Kan det vara choken? Den startar, men typ dör om man gasar för mycket. Dessutom så låter den otroligt mycket när man gasar, typ som något är sönder.

Någon?
Snabbdrake
Elmoped

Inlägg av Snabbdrake »

Chrisehhh skrev:Efter vi fixade min automat-chok så dog den lite ibland vet inte vad det var men det slutade efter ett tag hmm...
Fast jag har inte fixat choken än, jag behöver elstarta ett tag innan den startar om den är kall.

Kan det vara choken? Den startar, men typ dör om man gasar för mycket. Dessutom så låter den otroligt mycket när man gasar, typ som något är sönder.

Någon?
Snabbdrake
Elmoped

Inlägg av Snabbdrake »

Någon?
Snabbdrake
Elmoped

Inlägg av Snabbdrake »

Någon?
Saimon
Varnad

Inlägg av Saimon »

Ändra topicen
Alkohol löser inga problem.
Men de gör fan inte mjölk heller!
Snabbdrake
Elmoped

Inlägg av Snabbdrake »

Saimon skrev:Ändra topicen
Till?

^ Förlåt för quadra post, min dator laggade sönder.
Saimon
Varnad

Inlägg av Saimon »

Läs reglerna innan du börjar göra en tråd, ta bort de där "hjälp"
Alkohol löser inga problem.
Men de gör fan inte mjölk heller!
Skriv svar