Smidigt trim till en Aerox 50cc -02

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sulle17
Elmoped

Smidigt trim till en Aerox 50cc -02

Inlägg av sulle17 »

Tja, tänkte trimma upp min Aerox 30moppe -02. Allt är orginal på den just nu förutom dragen variator bricka.
Tänkte trimma den lite smidigt så den drar ca 80km/h på plant :roll: . Behåller gärna så mycket orginal som möjligt, tex cylinder, förgasare osv.

Tänkte själv fixa ett Leovince ZX rör samt det som ingår där och kanske byta vikter om inte ZX vikterna perfekt. Annars är andra simpla och smidiga (inte mycket högljudda och lite synliga) ideer jätte välkommna :idea: . Själv är jag kass och nybörjare inom moppar och sånt. Men hjälp finns nog tillhands :? .

Nyligen på service så jag har fått byta cylinder till en ny orginal cylinder för mamma tillåter inte sport eller 70cc, så det skulle sitta skönt med något som inte kostar allt för mycket :oops:

Tack på förhand.
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

Byt insug om den är stryp ? Eller du kanske har bytt :P
Användarens profilbild
wotan
Svårstartad skrothög

Inlägg av wotan »

ta bort strypningen i luftburken oxå. men då måste du byta till ett lite större munstycke.
sulle17
Elmoped

Inlägg av sulle17 »

Tänkte inte gå så långt in, om nu inte det är ett måste. Känns lite för mkt med nytt insug och munstycke då jag är nybörjare :oops: . Man kan inte köra med den lilla "setupen" som jag skrev utan att ändra på dessa?

Inga bättre förslag på rör eller sådant? Multivariator, skulle det hjälpa något?

som sagt vill jag inte låta för mycket heller, låg profil.
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

Ta bort variator ringen , bytt insug de är lätt men du måste avända special torx köp ett ostrypt insug, Köp en Doppler SR3 (effektör under sport klassen mycke bättre än zx!) bytt vikter och kopplingsfjädrar sen när du bytter insug sätter du på 2-4 storlekar större munstycke
sulle17
Elmoped

Inlägg av sulle17 »

Detta kommer inte låta för mkt? Jag bor nämligen i ett område där det finns många *blåa kompisar*. Så det är viktigt att hålla lugn profil osv.

hoppas du såg att jag kör med orginal cylinder då S3R passar bäst med 70cc eller 50cc sport.
Användarens profilbild
Frankiii
Elmoped

Inlägg av Frankiii »

Kör på zx, kommer att passa dig perfekt tror jag. :) tyst, billigt + du får med alla tillbehör utom munstycke
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

sulle17 skrev:Detta kommer inte låta för mkt? Jag bor nämligen i ett område där det finns många *blåa kompisar*. Så det är viktigt att hålla lugn profil osv.

hoppas du såg att jag kör med orginal cylinder då S3R passar bäst med 70cc eller 50cc sport.
Ja kör midrace rör på org cylinder just nu ^^ Men SR3 funkar fint på org, men ta ett ZX dom låter kanske lite mindre
sulle17
Elmoped

tackar

Inlägg av sulle17 »

Okej, får nog ta och bli ett Zx rör! tack så mkt för all hjälp :love: :mrgreen:
Användarens profilbild
naRaja
Svårstartad skrothög

Inlägg av naRaja »

sulle17 skrev:Tänkte inte gå så långt in, om nu inte det är ett måste. Känns lite för mkt med nytt insug och munstycke då jag är nybörjare :oops: . Man kan inte köra med den lilla "setupen" som jag skrev utan att ändra på dessa?

Inga bättre förslag på rör eller sådant? Multivariator, skulle det hjälpa något?

som sagt vill jag inte låta för mycket heller, låg profil.
du måste byta munnstycke om du sätter på effektrör:)
Låst