Sida 1 av 1
stegra med dt50x 07
Postat: 10 augusti 2013, 02:55
av dt50#2
tjena,skulle gärna vilja ha lite hjälp när det gäller att komma upp på bakan och stunta lix... kommer upp ibland men dock stillastående, tips på billigt trim eller dylikt som gör det lättare att komma upp på bakan?
Postat: 10 augusti 2013, 02:56
av david96
plugga ur, bästa
Postat: 10 augusti 2013, 03:30
av FreZz
billigt?
vad är billigt för dig?
plugga ur och köp större drev, det är det victorH kör med och thomas vandercam med
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=4EJ9OE0d-rA[/youtube]
mycket är teknik, träna träna och träna!
Postat: 10 augusti 2013, 04:22
av dt50#2
david96 skrev:plugga ur, bästa
skulle helst behålla orgröret som det är sen när man ska sälja den
något bra trimrör?
Postat: 10 augusti 2013, 04:24
av dt50#2
FreZz skrev:billigt?
vad är billigt för dig?
plugga ur och köp större drev, det är det victorH kör med och thomas vandercam med
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=4EJ9OE0d-rA[/youtube]
mycket är teknik, träna träna och träna!
vad ska man köpa för drev då? har lixom inte lust att lägga ut hur mkt som helst för bara drev, men som sagt helst ett trimrör

är ett v6 bra?
Postat: 10 augusti 2013, 10:31
av moliki
många sger att v6 r skit men har det sjlv och jag tycker att det är bra. man får grymt acc med det och man kommer lätt upp på bakhjulet

Postat: 10 augusti 2013, 10:55
av dt50#2
moliki skrev:många sger att v6 r skit men har det sjlv och jag tycker att det är bra. man får grymt acc med det och man kommer lätt upp på bakhjulet

Vad har du för moppe då?^^
Postat: 10 augusti 2013, 10:57
av TheFlyingFin
dt50#2 skrev:FreZz skrev:billigt?
vad är billigt för dig?
plugga ur och köp större drev, det är det victorH kör med och thomas vandercam med
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=4EJ9OE0d-rA[/youtube]
mycket är teknik, träna träna och träna!
vad ska man köpa för drev då? har lixom inte lust att lägga ut hur mkt som helst för bara drev, men som sagt helst ett trimrör

är ett v6 bra?
12-65 hade jag kört på om du ska stunta.
Postat: 10 augusti 2013, 11:48
av dt50#2
TheFlyingFin skrev:dt50#2 skrev:FreZz skrev:billigt?
vad är billigt för dig?
plugga ur och köp större drev, det är det victorH kör med och thomas vandercam med
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=4EJ9OE0d-rA[/youtube]
mycket är teknik, träna träna och träna!
vad ska man köpa för drev då? har lixom inte lust att lägga ut hur mkt som helst för bara drev, men som sagt helst ett trimrör

är ett v6 bra?
12-65 hade jag kört på om du ska stunta.
Går den snabbare/långsammare med den drevningen?
Postat: 10 augusti 2013, 11:59
av jack.lofgren
Postat: 10 augusti 2013, 12:01
av FreZz
som sagt urpluggat är bästa stunt röret.
sedan så är det bara en bricka som är fast skruvad i delningen på röret på DT
så det är skit enkelt att få den orginal igen
kör 11-60/62.
steget efter köp en lågvarvig 70cc
man behöver inget avancerat för att stunta.
90% ligger i tekniken
Postat: 10 augusti 2013, 12:02
av TheFlyingFin
dt50#2 skrev:TheFlyingFin skrev:dt50#2 skrev:
vad ska man köpa för drev då? har lixom inte lust att lägga ut hur mkt som helst för bara drev, men som sagt helst ett trimrör

är ett v6 bra?
12-65 hade jag kört på om du ska stunta.
Går den snabbare/långsammare med den drevningen?
hur fort går den nu och vilken drev?
Postat: 10 augusti 2013, 12:35
av CaToXXo
dt50#2 skrev:
skulle helst behålla orgröret som det är sen när man ska sälja den
Det är det som är så bra på bl.a DT. Ta ur pluggen, den sitter i delningen på röret ca 3dm från cylindermynningen. Punktsvetsad, så du får fila ner det. Sen skruvar du isär röret (3 skruv) och tar ut pluggen, och skruvar ihop det igen.
När du ska sälja moppen är det bara att sätta tillbaka pluggen.
Glöm inte byta munstycke!
Postat: 10 augusti 2013, 12:42
av dt50#2
CaToXXo skrev:dt50#2 skrev:
skulle helst behålla orgröret som det är sen när man ska sälja den
Det är det som är så bra på bl.a DT. Ta ur pluggen, den sitter i delningen på röret ca 3dm från cylindermynningen. Punktsvetsad, så du får fila ner det. Sen skruvar du isär röret (3 skruv) och tar ut pluggen, och skruvar ihop det igen.
När du ska sälja moppen är det bara att sätta tillbaka pluggen.
Glöm inte byta munstycke!
Vad ska man byta till för munstycke?
Som ni kanske ser är jag totalnoob på stunt

Postat: 10 augusti 2013, 12:44
av dt50#2
TheFlyingFin skrev:dt50#2 skrev:TheFlyingFin skrev:
12-65 hade jag kört på om du ska stunta.
Går den snabbare/långsammare med den drevningen?
Den går i 53/54 med 11/60 drev, alltså original
hur fort går den nu och vilken drev?
Postat: 10 augusti 2013, 12:44
av CaToXXo
dt50#2 skrev:CaToXXo skrev:dt50#2 skrev:
skulle helst behålla orgröret som det är sen när man ska sälja den
Det är det som är så bra på bl.a DT. Ta ur pluggen, den sitter i delningen på röret ca 3dm från cylindermynningen. Punktsvetsad, så du får fila ner det. Sen skruvar du isär röret (3 skruv) och tar ut pluggen, och skruvar ihop det igen.
När du ska sälja moppen är det bara att sätta tillbaka pluggen.
Glöm inte byta munstycke!
Vad ska man byta till för munstycke?
Som ni kanske ser är jag totalnoob på stunt

På ett ungefär 10 storlekar större än vad du har nu. Det varierar från moped till moped.
Postat: 10 augusti 2013, 12:44
av FreZz
dt50#2 skrev:CaToXXo skrev:dt50#2 skrev:
skulle helst behålla orgröret som det är sen när man ska sälja den
Det är det som är så bra på bl.a DT. Ta ur pluggen, den sitter i delningen på röret ca 3dm från cylindermynningen. Punktsvetsad, så du får fila ner det. Sen skruvar du isär röret (3 skruv) och tar ut pluggen, och skruvar ihop det igen.
När du ska sälja moppen är det bara att sätta tillbaka pluggen.
Glöm inte byta munstycke!
Vad ska man byta till för munstycke?
Som ni kanske ser är jag totalnoob på stunt

byt up 10-15 storlekar
börja stort och jobba dig ner tills den är inställd
Postat: 10 augusti 2013, 13:01
av dt50#2
Kan tyvärr inte titta, står att innehållet inte finns...
Postat: 10 augusti 2013, 13:02
av dt50#2
FreZz skrev:dt50#2 skrev:CaToXXo skrev:
Det är det som är så bra på bl.a DT. Ta ur pluggen, den sitter i delningen på röret ca 3dm från cylindermynningen. Punktsvetsad, så du får fila ner det. Sen skruvar du isär röret (3 skruv) och tar ut pluggen, och skruvar ihop det igen.
När du ska sälja moppen är det bara att sätta tillbaka pluggen.
Glöm inte byta munstycke!
Vad ska man byta till för munstycke?
Som ni kanske ser är jag totalnoob på stunt

Okej ska fixa det!

byt up 10-15 storlekar
börja stort och jobba dig ner tills den är inställd
Postat: 10 augusti 2013, 15:03
av TheFlyingFin
dt50#2 skrev:TheFlyingFin skrev:dt50#2 skrev:
Går den snabbare/långsammare med den drevningen?
Den går i 53/54 med 11/60 drev, alltså original
hur fort går den nu och vilken drev?
Med 12/65 så borde den göra ganska exakt lika snabbt. Kan skilja nån enstaka km/h. Lite sämre toppfart kan förväntas.
Postat: 10 augusti 2013, 20:05
av dt50#2
TheFlyingFin skrev:dt50#2 skrev:TheFlyingFin skrev:
Den går i 53/54 med 11/60 drev, alltså original
hur fort går den nu och vilken drev?
Med 12/65 så borde den göra ganska exakt lika snabbt. Kan skilja nån enstaka km/h. Lite sämre toppfart kan förväntas.
okej,då vet jag.ska nog börja med 11/60 och se om jag kan åka lite på bakan överhuvudtaget
