hej jag undrar vad det kan vara för fel på min slider -08.
problemet uppstod när jag körde med några kompisar så smällde det ur avgasröret och den dog, jag trodde först det va tändstiftet som hade gett upp så byte det utan att den gick igång ( den smäller när jag kickar ) så provade byta cdi då slutade det smälla men dem gick inte igång så byte Tändspole men den gick inte igång, den har gnista, och jag har provat hälla bensin i cylinder men den startar ändå inte så är jätte tacksam om jag får några bra svar
tack på förhand
PalzaR skrev:hej jag undrar vad det kan vara för fel på min slider -08.
problemet uppstod när jag körde med några kompisar så smällde det ur avgasröret och den dog, jag trodde först det va tändstiftet som hade gett upp så byte det utan att den gick igång ( den smäller när jag kickar ) så provade byta cdi då slutade det smälla men dem gick inte igång så byte Tändspole men den gick inte igång, den har gnista, och jag har provat hälla bensin i cylinder men den startar ändå inte så är jätte tacksam om jag får några bra svar
tack på förhand
PalzaR skrev:hej jag undrar vad det kan vara för fel på min slider -08.
tack på förhand
Kanske baktände? Testat startgas?
jo som jo tror den baktänder kan prova med startgas imr:)
Gör på "bonnavis"
1. Tummen i tändstiftshålet
2. Kör startmotorn!
Händer då detta?
a. Tummen flyger ut = bra komp
b. "phht" det sviker lite runt tummen men du har kvar tumme = dålig komp
c. Du håller emot utan problem = ingen komp...
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Gör på "bonnavis"
1. Tummen i tändstiftshålet
2. Kör startmotorn!
Händer då detta?
a. Tummen flyger ut = bra komp
b. "phht" det sviker lite runt tummen men du har kvar tumme = dålig komp
c. Du håller emot utan problem = ingen komp...