Borra ECU boxen

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
NaPoleon74
Elmoped

Borra ECU boxen

Inlägg av NaPoleon74 »

Är det någon som vet vart man ska borra i ecu boxen eller har en guide på det!
NaPoleon74
Elmoped

Inlägg av NaPoleon74 »

Bump
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

Skriv te mig på kik så kan ja skicla bilder mm;) mange95
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Re: Borra ECU boxen

Inlägg av ateland »

NaPoleon74 skrev:Är det någon som vet vart man ska borra i ecu boxen eller har en guide på det!
Bra att du skriver vilken moped du har. Vilken box du har. Om du att moppen går fortare eller slutar funka. Skulle föreslå att du borrar dig in på lämplig moped reservdel och tredjeparts sida och köper en ostrypt istället..
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
NaPoleon74
Elmoped

Inlägg av NaPoleon74 »

ateland skrev:
NaPoleon74 skrev:Är det någon som vet vart man ska borra i ecu boxen eller har en guide på det!
Bra att du skriver vilken moped du har. Vilken box du har. Om du att moppen går fortare eller slutar funka. Skulle föreslå att du borrar dig in på lämplig moped reservdel och tredjeparts sida och köper en ostrypt istället..
Om man skriver ECU box vad fan tror du att man menar då? Cdi till porche carrera 21 eller? och vad brukar hända när man borrar i cdi/ecu?? fan tänk lite innan du skriver
NaPoleon74
Elmoped

Inlägg av NaPoleon74 »

rieju4life skrev:Skriv te mig på kik så kan ja skicla bilder mm;) mange95
Har tyvärr inte kik :/ telefonen gick sönder för nå'n vecka sen :(
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Thoz3 »

lite offtopic nu men du har 2 dubbel post och man får bara bumpa efter 7 dagar inte några timmar
Bild
Användarens profilbild
lasshe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av lasshe »

köp en ducati tändning från nån Derbi eller Rieju ;) eller en mvt (millenium) tändning :)
NaPoleon74
Elmoped

Inlägg av NaPoleon74 »

Thoz3 skrev:lite offtopic nu men du har 2 dubbel post och man får bara bumpa efter 7 dagar inte några timmar
Men okej herr polis gå in på en trår och skriv det känns ju jävligt värt....
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Inlägg av ateland »

NaPoleon74 skrev:
ateland skrev:
Om man skriver ECU box vad fan tror du att man menar då? Cdi till porche carrera 21 eller? och vad brukar hända när man borrar i cdi/ecu?? fan tänk lite innan du skriver
Borra i cdi boxen är bara dumt och är en snållösning som sälla funkat för ett lättlöst problem..
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

fan vilken bitch du verkar vara NaPoleon74?
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

ateland skrev:
NaPoleon74 skrev:
ateland skrev: Bra att du skriver vilken moped du har. Vilken box du har. Om du att moppen går fortare eller slutar funka. Skulle föreslå att du borrar dig in på lämplig moped reservdel och tredjeparts sida och köper en ostrypt istället..
Borra i cdi boxen är bara dumt och är en snållösning som sälla funkat för ett lättlöst problem..
Vill inte vara sån, men vart fan får du CDI box ifrån? Grabben pratar om en ECU box. Finns ingen ostrypt sådan att köpa.
Vill du köpa en "extra" ecu box så måste du köpa ett helt nytt elsystem som kostar saftiga tretusen kronor! :roll:
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

p4ck skrev:
ateland skrev:
NaPoleon74 skrev: Om man skriver ECU box vad fan tror du att man menar då? Cdi till porche carrera 21 eller? och vad brukar hända när man borrar i cdi/ecu?? fan tänk lite innan du skriver
Vill inte vara sån, men vart fan får du CDI box ifrån? Grabben pratar om en ECU box. Finns ingen ostrypt sådan att köpa.
Vill du köpa en "extra" ecu box så måste du köpa ett helt nytt elsystem som kostar saftiga tretusen kronor! :roll:
Precis! Så därför kan man ta kontakt me mug så ja kan skicla bilder mm te dig eftersom ja har haft en borrad ecu!! ;)

MBH4LIFE
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Thoz3 »

NaPoleon74 skrev:
Thoz3 skrev:lite offtopic nu men du har 2 dubbel post och man får bara bumpa efter 7 dagar inte några timmar
jajamen går med batongen i vädret och rättar folk som inte kan reglerna
Bild
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Inlägg av ateland »

p4ck skrev:
ateland skrev:
NaPoleon74 skrev: Om man skriver ECU box vad fan tror du att man menar då? Cdi till porche carrera 21 eller? och vad brukar hända när man borrar i cdi/ecu?? fan tänk lite innan du skriver

Om inte jag har förstått allt helt åt helvete så är skillnaden mellan cdi och ecu att en ecu förutim tändningen kontrollerar bränsle spridarna i en direkt insprutadmotor sammt luft/bränsle blandningen. Och iochmed det så antog jag att han hade en cdi (som också går att borra och "trimma") efterssom att det vad jag vet inte finns en enda orginal inspruts två eller fyrtakts moppe..
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

ateland skrev:
p4ck skrev:
ateland skrev: Borra i cdi boxen är bara dumt och är en snållösning som sälla funkat för ett lättlöst problem..

Om inte jag har förstått allt helt åt helvete så är skillnaden mellan cdi och ecu att en ecu förutim tändningen kontrollerar bränsle spridarna i en direkt insprutadmotor sammt luft/bränsle blandningen. Och iochmed det så antog jag att han hade en cdi (som också går att borra och "trimma") efterssom att det vad jag vet inte finns en enda orginal inspruts två eller fyrtakts moppe..
va ja vet så finns det bara nyare Rieju mrx,rrx,smx powerup modellerna och vissa aprilia? om ja inte missminner mig ;P

MBH4LIFE
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Inlägg av ateland »

rieju4life skrev:
ateland skrev:
p4ck skrev: Vill inte vara sån, men vart fan får du CDI box ifrån? Grabben pratar om en ECU box. Finns ingen ostrypt sådan att köpa.

va ja vet så finns det bara nyare Rieju mrx,rrx,smx powerup modellerna och vissa aprilia? om ja inte missminner mig ;P
E de dirr sprutat på dem? :o
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

ateland skrev:
rieju4life skrev:
ateland skrev:

E de dirr sprutat på dem? :o
nää... med det e ecu! det e ja helt 100 på! ;) googla ;) men det e inte insprut på det va ja vet :P

MBH4LIFE
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

NaPoleon74 skrev:
Hörru du din lille pajkafan, nu får du ta och lugna ner dig. Ingen vill hjälpa en tyken liten skitunge som du beter dig som med något, sluta skälla ut alla när dom rättar dig eller nåt, läs istället och lär av vad dom säger.
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Är det ecu på en Rieju du ska borra så är det bara att söka på google. Riejus powerup modeller har ecu (electronic control unit?) Och elektronisk förgasare.

Aprillia använder sig delvis av insprut.

Sedan håller ni er lugna!
Årets Styrelsemedlem 2013
NaPoleon74
Elmoped

Inlägg av NaPoleon74 »

DEA!! skrev:Är det ecu på en Rieju du ska borra så är det bara att söka på google. Riejus powerup modeller har ecu (electronic control unit?) Och elektronisk förgasare.

Okej tack för svaret :)
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Inlägg av ateland »

DEA!! skrev:Är det ecu på en Rieju du ska borra så är det bara att söka på google. Riejus powerup modeller har ecu (electronic control unit?) Och elektronisk förgasare.

Usch va tråkigt lol :p

Till napoleon snubben vill jag bara påpeka att det fortfarande finns fler än ett fabrikat på ecu..
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

NaPoleon74
Elmoped

Inlägg av NaPoleon74 »

Tack så mycket :D
NaPoleon74
Elmoped

Inlägg av NaPoleon74 »

Asddfgf4 skrev:
NaPoleon74 skrev:
Hörru du din lille pajkafan, nu får du ta och lugna ner dig. Ingen vill hjälpa en tyken liten skitunge som du beter dig som med något, sluta skälla ut alla när dom rättar dig eller nåt, läs istället och lär av vad dom säger.
Ja tydligen är dom jävligt sugna på det men det är bara min uppfattning...
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

ECU är väl en hel enhet som ersätter tändspole, CDI och voltregulator? rätta mig gärna om jag är ute och cyklar nu :D

svar: köp ett ducati tändsystem eller köp en färdigborrad för du kan inte återställa ecu'n sen, t.ex om du ska sälja moppen :)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Skriv svar