Tja, tänkte köpa mig en crossmoped då min Yamaha aerox är stulen, en skoter, den kunde jag lite mer om. Dags för bilkörkort snart, hade effektrör på mopeden, men nu vet jag ej om jag vill sätta dit ett rör, kostar ju pengar det med + bilkörkort nästa sommar.
Så fort jag får reda på att polisen inte har moppen, att den verkligen är stulen och jag ej får tbx den och får pengar/inget alls, tänkte jag köpa mig ngn crossmoped för ca. 6000 kr.
Har 30-moppe kort, Så ingen EU moped.
min fråga är om jag kan få lika bra acceleration i en 30-moped crossmoppe som jag hade med min Yamaha Aerox 30-moped med effektrör? Vill itne ha effektrör på nya moppen, som sagt, dags för körkort snart, orkar inte att lämpet dras, går fordon transport dessutom..
Vill att moppen ska orka i uppförsbackar och ha nästan lika bra acc som min yamaha aerox med högvarvigt effektrör. Tydligen är crossmopeder bättre för acceleration och styrka i uppförsbackar t.ex.
Är det olagligt att dreva om mopeden? Byta drev är väl ej olagligt? Ändrar ju inte motoreffekten, jag ställer ju bara in hur den ska varva, eller asså, om den ska ha acc i början eller efter ett tag? + ngn km/h i toppfart xD Eller?
Synd det där med aeroxen , min slider blev stulen förra veckan och idioterna elda upp den också.
Skulle jag va dig skulle jag satsa på en Rieju drac eller beta rr, budgeten kanske är lite tajt men vad som helst med AM6 motor funkar utmärkt med bara dragen plugg. du slipper dreva om och sånt bara dra plugg så blir den mycket starkare bättre accleration och du kan räkna med en 75-80 kmh
På 30 moppar är det i regel samma motorer men strypningarna brukar vara hårdare på dessa. Men man kan så samma fräs i dem som alla andra.
Beklagar att dem stal din moppe. I dag får man nästan gjuta fast skitet i marken om man vill ha den i fred. Jag har själv bara blivit bestulen en gång på en moppe jag hade för länge sedan. Men då hittade vi den då tre araber körde omkring på den på Rosengård.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Ledsen för moppen
Min blev med stulen för ca en månad sedan, ser däremot att du fått svar på det mesta men angående drevning så får man i alla fall inte dreva om en eu moppe lagligt, borde rimligen vara samma krav för 30 moppe, mvh
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
dannefabian skrev:Synd det där med aeroxen , min slider blev stulen förra veckan och idioterna elda upp den också.
Skulle jag va dig skulle jag satsa på en Rieju drac eller beta rr, budgeten kanske är lite tajt men vad som helst med AM6 motor funkar utmärkt med bara dragen plugg. du slipper dreva om och sånt bara dra plugg så blir den mycket starkare bättre accleration och du kan räkna med en 75-80 kmh
Mjo, men vill ju inte trimma, tänkte bara dreva, så den blir pigg och får bra acc.. 30 mopeder som cross moped brukar göra en sådär 40-50 redan, min polares gör det
gilerahjärnan skrev:skulle satsa på en moppe med AM6, då dom går bra urpluggade
Ska ej köra långa turer med mopeden, bara i samhälle, en crossmoped är väl redan ganska rapp och stark?
Hur dåligt går en original 30 moped crossmoppe? Lika slö som en skoter? Kom knappt inte upp med min aerox uppför uppförsbackar innan jag satt på effektröret. Blir det lika slött med 30-moppe original? Kanske köper en billig Yamaha DT elr ngt Väger 70 kilo, om det är stor skillnad men aja
Går det inte göra ngt med avgasröret så att den bara får bättre acc och blir starkare? Vill undivka toppfarten.