kawasaki 85cc 90-00

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
kv1st
Svårstartad skrothög

kawasaki 85cc 90-00

Inlägg av kv1st »

Hej, vart kan jag hitta en 85cc till cross.
Den går inte att kicka igång inget tryck i kicken och när den väll går i gång när man springer igång den så låter en knappt och går cirka 60...
och dör senare..
Användarens profilbild
Holmen
Elmoped

Inlägg av Holmen »

Låter som motorn är på väg och rasa/har rasat. Min kompis hade detta fel förut också, han bytta alla packningar och kolv och rubbet, men du fick igång den och den går 60 sen dör?
Användarens profilbild
kv1st
Svårstartad skrothög

Inlägg av kv1st »

Holmen skrev:Låter som motorn är på väg och rasa/har rasat. Min kompis hade detta fel förut också, han bytta alla packningar och kolv och rubbet, men du fick igång den och den går 60 sen dör?
Ja den startar ibland men då får man springa ganska långt med den
det blev så för att jag skulle skjutsa en kompis på den, och såklart så klarar inte en cross de om man maxar den och pressar den..
Användarens profilbild
Holmen
Elmoped

Inlägg av Holmen »

kv1st skrev:
Holmen skrev:Låter som motorn är på väg och rasa/har rasat. Min kompis hade detta fel förut också, han bytta alla packningar och kolv och rubbet, men du fick igång den och den går 60 sen dör?
Ja den startar ibland men då får man springa ganska långt med den
det blev så för att jag skulle skjutsa en kompis på den, och såklart så klarar inte en cross de om man maxar den och pressar den..
Kolla om kolven är i bra skick och utloppet i cylindern.
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Skriv svar