ska göra till stunt men vill ha hjälp med tips och idéer med

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
moppenerd
Svårstartad skrothög

ska göra till stunt men vill ha hjälp med tips och idéer med

Inlägg av moppenerd »

tjäna! ska nu göra ett stunt projekt av min mrx, men ska jag göra en tolva till den eller kapa i bakskärmen som typ alla gör på sina betor?
och ska jag ha utfällbara skjusspinnar på den eller svetsa pegs? tycker ni även att jag ska ha pegs vid hjulet?
ge gärna tips på hur jag kan göra mer :D obs inget trim utom rör osv inge 70cc eller så får ej köra med det :(

obs!! vilken drevning bör jag ha för att få upp mrxen lätt? har ni tips på ett bra sätt att börja lära sig köra bakhjul?

obs igen!!! säljer någon sm dcäk med fälg billigt? behöver inte sitta slang i eller vara ihop monterade på fälg men bara fälg och däck finns, så är jag intresserad om det är till bra pris :D

srry för kladdig text :/
mvh
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Ett lågvarvsrör vore väl det ultimata och kanske 12-5X. Har själv 13-56 och Hebo högvarvsrör och den är alltför svår att få upp som nybörjare. Dock går den ju 90 med ostrypt CDI och nujust 70 med strypt. (om nån har en ostrypt så r jag intresserad av att köpa) så således ganska bra. Tyvärråste man vänta tills röret ger kraft förän det finns minsta möjlighet att få upp den så ett lågharvsrör är det du ska ha. Pegsen går bra med med utfällbara men gärna runda då så man kan ändra vinkel. Stuntbroms är et måste som jag själv skall försöka få tag i.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
moppenerd
Svårstartad skrothög

Inlägg av moppenerd »

okej, funkar bakbroms från aerox? kan du länka ett inte allt för dyrt rör? ska jag kapa i skärmen eller göra tolva? :)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

ostrypt orginal, ta det bakdrev du har på och lägg på ett 11/12 framdrev, dubbla bromsar är absoulut inte ett måste. jag minns inte hur jag lärde mig på bakan dock, var typ 12 år :/ tror ja bara nötte på tills det satt där
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

suzukiwheelier skrev:ostrypt orginal, ta det bakdrev du har på och lägg på ett 11/12 framdrev, dubbla bromsar är absoulut inte ett måste. jag minns inte hur jag lärde mig på bakan dock, var typ 12 år :/ tror ja bara nötte på tills det satt där

Jo, fel att säga att det är ett måste. Dock kan man ju inte riktigt stå på tolvan och köra på vägen utan stuntbroms :P
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skriv svar