sf2 frågor

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
alexr
Elmoped

sf2 frågor

Inlägg av alexr »

Hejsan nu har jag lite frågor igen om moppen.
1. tagit bort luftburtksstrypningen och ska då köpa nytt förgasarmunstycke vilken storlek( jag har orginalförgasare, helt avstrypt moppe)
2. Jag har självfallet läst strypningstråden innan jag frågar detta men vil bara vara 110% säker: Är det CDI-strypning på SF2 30 moppe årsmod 01 eller 02 inte säker.

3. och sisst men inte minst. Kan man "konvertra" en AC motor till LC och hur svårt/ dyrt är detta ?

tacksam för svar =)

mvh Alex
alexr
Elmoped

Re: sf2 frågor

Inlägg av alexr »

alexr skrev:Hejsan nu har jag lite frågor igen om moppen.
1. tagit bort luftburtksstrypningen och ska då köpa nytt förgasarmunstycke vilken storlek( jag har orginalförgasare, helt avstrypt moppe)
2. Jag har självfallet läst strypningstråden innan jag frågar detta men vil bara vara 110% säker: Är det CDI-strypning på SF2 30 moppe årsmod 01 eller 02 inte säker.

3. och sisst men inte minst. Kan man "konvertra" en AC motor till LC och hur svårt/ dyrt är detta ?

tacksam för svar =)

mvh Alex
en till sak; VInner ag någon hastighet/axx på att ta skorstenen och om hur mkt ?
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

1. Du behöver gå upp ca 1-2 storlekar, men gör inte det, det gör ingen skillnad. Vill du trimma så satsa på ett rör ;)

2. Dyrt är det men helt önödigt på en orginal moped^^
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
alexr
Elmoped

Inlägg av alexr »

:) är det Cdi-strypning. JA eller NEJ ? :)
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

asså om du ska konvertera din moppe till LC är du väl medveten om att du måste köpa en kylare, slangar, vattenpump och ny cylinder?
alexr
Elmoped

Inlägg av alexr »

hyosungsf50 skrev:asså om du ska konvertera din moppe till LC är du väl medveten om att du måste köpa en kylare, slangar, vattenpump och ny cylinder?
Jaäven om jag är ganska nybörjare i ämnet så självklart hur annars ? bara hälla vatten på motorn, ne jag vet att man bahöver slangar kylare pump etc.
Låst