När du säger 2cm i diameter, menar du alltså då att ärret är runt?DerbiAndreas skrev:Tjena, tänkte just på att jag har ett ärr precis underknäskålen som är ca 2cm i diameter som är ca 2 månad gammalt från när jag va ute med cykeln å körde lite bakhjul. Jag under om det är möjligt att få ekonomisk ersättning för det? Isåfall, hur söker jag om den ersättningen och ungefär hur mycket kan jag få? Tacksam för svar! (Sparar till en 90cc hyper moppe om någon är nyfiken )[/code]
Sverige, nothing make sence :32stroke skrev:Förstår inte varför staten ska ersätta en skada som du själv orsakat....
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
dom får gärna ta min muskel medmoppenerd skrev:Min syster tog bort en muskel på armen efter ett år så fick hon 250k för det ärret
Det är väl ens försäkringsbolag?2stroke skrev:Förstår inte varför staten ska ersätta en skada som du själv orsakat....
Läs mitt inlägg...TheFlyingFin skrev:Har ett fint ärr på ryggen och ett sjukt stort på benet (cyklar freeride o downhill och skulle ta en trappa i hög fart, slutade med att foten gled av pedalen och farten framåt och vikten av fpten på motsatt pedal slog runt pedalen in i benet med runt 80 km/h kanske? Iaf ett ett ärr från knät neråt 3/4 mot foten. Ärret på ryggen kom från en operation av en finne som blödde mycket. Hon som sydde sög hårt på att sy så det ser ut som om nån skurit mig i ryggen![]()
Borde ju kunna få riklig ersättning för detta?
Man ska få skadan undersökt samma dag som det händer.Axelito skrev:Jag satt vid datorn förra året, satt på knä på en snurrstol och skulle vända på mig så rev jag mig på ett lådhandtag och fick ett 3-4 cm långt ärr på knäskålen och har ett synligt ärr efter det, det ser fortfarande ut som jag fick det förra veckan.
Kan man få nå pengar för det?
nej,Axelito skrev:Jag satt vid datorn förra året, satt på knä på en snurrstol och skulle vända på mig så rev jag mig på ett lådhandtag och fick ett 3-4 cm långt ärr på knäskålen och har ett synligt ärr efter det, det ser fortfarande ut som jag fick det förra veckan.
Kan man få nå pengar för det?
hahaXpressen skrev:Fan värt att skära upp en 10cm på armen och säga att man ramla.
I'm gonna pop some tags, only got 10k in my pocket.
Pulze skrev:dom får gärna ta min muskel medmoppenerd skrev:Min syster tog bort en muskel på armen efter ett år så fick hon 250k för det ärret
det är inte staten ... det är försäkringsbolagetXpressen skrev:Tycker dock det är otroligt fattigt/tattigt att begära pengar av staten för att man klantar sig.
Sen klagar man på att skolmaten är kass, böckerna i dåligt skick och att skolan är fattig. Inte konstigt när folk ska ha massa pengar för att staten betalade en operation där man sytt.
Pinsamt.
Haha ibland är man bra dumFreZz skrev:det är inte staten ... det är försäkringsbolagetXpressen skrev:Tycker dock det är otroligt fattigt/tattigt att begära pengar av staten för att man klantar sig.
Sen klagar man på att skolmaten är kass, böckerna i dåligt skick och att skolan är fattig. Inte konstigt när folk ska ha massa pengar för att staten betalade en operation där man sytt.
Pinsamt.