Skulle ta bort bakdäcket idag men det går inte! Distanserna är lösa och bulten går röra jättelätt ca 2 cm åt varje håll, sen tar det tvärstopp! Titta på videon så ser ni.
Tog bort lite onödigt i din rubrik, hjälp behöver inte stå 2 grr etc. Helst så ska det inte stå i rubriken alls.. /Persson97
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01
* Har ett Hebo New Performer som sitter på min Yamaha Aerox som jag skulle vilja byta mot ett mer lågvarvigt! Kan lägga pengar imellan om det skulle behövas, skicka pm vid intresse!
Skulle ta bort bakdäcket idag men det går inte! Distanserna är lösa och bulten går röra jättelätt ca 2 cm åt varje håll, sen tar det tvärstopp! Titta på videon så ser ni.
Lite svårt och få igenom hammaren mellan de där axel hålen? Vad sägs om att slå på en momentnyckelförlängning eller liknande och ta ut det med den istället? Och för övrigt då kan du nog redab nu beställa nya kullager om inte det är gjort
Har jag rätt i att hjullagren blivit utknackade, och den bit axeln rör sig är ungefär lika mycket som hjullagren flyttat sig? I så fall har den helt enkelt rostat fast i hylsan mellan lagren, du kan fortsätta försöka knacka ur den eller ta t.ex. en bågfil och kapa axeln mellan hjul och sving på bägge sidor, ta ut hjulet och knacka ut axelbiten, distanshylsan och ena hjullagret. När grejerna är ute brukar det vara relativt enkelt att värma hylsan så axelbiten går få ur och allt går sätta ihop igen (med en ny axel givetvis, och gärna nya hjullager).
Fetta in axeln ordentligt innan du sätter ihop allt så händer det inte igen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Det hjälper inte med en förlängning, muttrarna går ju inte imot svingen om ni tror det! Det tar stopp innan muttren nuddar svingen ! HJÄÄÄÄÄÄLP
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01
* Har ett Hebo New Performer som sitter på min Yamaha Aerox som jag skulle vilja byta mot ett mer lågvarvigt! Kan lägga pengar imellan om det skulle behövas, skicka pm vid intresse!
Erik , syns lagrerna utifrån eller sitter dom inne i hjulet så man inte ser dom? För från utsidan så ser det bara ut som om axeln går fram och tillbaka.
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01