den får för mycke luft tror ja eftersom du har en sån litten förgasare på den cylindern de ä den me 17hk vA?chamoun skrev:moppen startar inte urna startgas. jag har provat med 85 och 100 munstycke men det blev ingen skilnad
kittet som e på
stage 6 racing 70cc
17.5 amal förgasare
Hebo multivariator
malossi koppling
yasuni R rör(urpluggat i rör och dämp)
mallosi membran
moppen är en yamaha neos
Beror vad för luftfilter du använder, allt mellan 98-170 munstycke beroende hur mycke luftfiltret stryper luften, jag använde 160munstycke till ett stege6 dubbel filter, kanske kommer på namnet på filtret sen.chamoun skrev:ok. vad tror du jag kommer behöva för munstycke:P?
jag satte på ett 150 munstycke och då rök det som fan ur röret o moppen ville inte åka fram. jag antar att den fick för mucket soppa dåhaselhoff skrev:Beror vad för luftfilter du använder, allt mellan 98-170 munstycke beroende hur mycke luftfiltret stryper luften, jag använde 160munstycke till ett stege6 dubbel filter, kanske kommer på namnet på filtret sen.chamoun skrev:ok. vad tror du jag kommer behöva för munstycke:P?
chamoun skrev:jag satte på ett 150 munstycke och då rök det som fan ur röret o moppen ville inte åka fram. jag antar att den fick för mucket soppa dåhaselhoff skrev:Beror vad för luftfilter du använder, allt mellan 98-170 munstycke beroende hur mycke luftfiltret stryper luften, jag använde 160munstycke till ett stege6 dubbel filter, kanske kommer på namnet på filtret sen.chamoun skrev:ok. vad tror du jag kommer behöva för munstycke:P?
det är inte orginal burken. utan det e ett malossi luftfilter. komplett med birk gummi o allt. när jag hade åp 150 miunstycke så bökade den men den rykte inte till.den orkade inte köra framåt. så jag drog ur soppa kranen o då jävlar gick det bra. så jag tror 150 e för storthaselhoff skrev:chamoun skrev:jag satte på ett 150 munstycke och då rök det som fan ur röret o moppen ville inte åka fram. jag antar att den fick för mucket soppa dåhaselhoff skrev: Beror vad för luftfilter du använder, allt mellan 98-170 munstycke beroende hur mycke luftfiltret stryper luften, jag använde 160munstycke till ett stege6 dubbel filter, kanske kommer på namnet på filtret sen.
Rycker de fruktansvärt mycke o spotar bensin ur avgasystemet o bara bludrar o har sig så e de för stort munstycke o bli ett ljud av böööööööööööööööö.
Låter de i stället baaaaaaaaaaa o dörr så e munstycket för litet
Ryka kan den ju göra en då nu när det e lite kallt o har man blandat eget så förstärks de okså oftast.
Förstog inte riktigt malossi luftburk, har du monterat malossi filter i org luftburken eller ? har du de så skule de nästan räka med mellan 98-115.
birk=burk. hehe jag slant med fingret när jag krev kasnke.jag hade på ett 150 munstycke och då så orkade moppen inte åka framåt den ville inte varva för att den fick för mycket soppa. men när jag stäbgde soppa kranen va ju förgasaren full med bensin och det jämnade ut sig och då drog moppen iväg riktigt brahaselhoff skrev:birk gummi har jag inte hört innan, kanske ska vara luftfilter gummi.
Du hade 150 munstycke o den bråkade, satte på soppa kranen o den gick fint utan o ryka men gick inte framot, lite svårt o tyda detta.
chamoun skrev:birk=burk. hehe jag slant med fingret när jag skrev kasnke.jag hade på ett 150 munstycke och då så orkade moppen inte åka framåt den ville inte varva för att den fick för mycket soppa. men när jag stäbgde soppa kranen va ju förgasaren full med bensin och det jämnade ut sig och då drog moppen iväg riktigt brahaselhoff skrev:birk gummi har jag inte hört innan, kanske ska vara luftfilter gummi.
Du hade 150 munstycke o den bråkade, satte på soppa kranen o den gick fint utan o ryka men gick inte framot, lite svårt o tyda detta.