vilket musntycke

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
chamoun
Elmoped

vilket musntycke

Inlägg av chamoun »

moppen startar inte urna startgas. jag har provat med 85 och 100 munstycke men det blev ingen skilnad

kittet som e på
stage 6 racing 70cc
17.5 amal förgasare
Hebo multivariator
malossi koppling
yasuni R rör(urpluggat i rör och dämp)
mallosi membran
moppen är en yamaha neos
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

den vilss ha whisky och 1 flak öl innnan det vill gå för den;.c! thg
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Förgasaren va ju i minsta laget ju, kanske kräver 130munstycke, får den ingen soppa kan du sätta över handen över förgasaren där luftiltret ska på o se om du kan få in nån bensin i cylindern.

Den cylindern kräver minst 19-24 förgasare men trivs ända upp till 26-28 :)

Du har la inte soppa torsk
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
yamaharidermana
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Re: vilket musntycke

Inlägg av yamaharidermana »

chamoun skrev:moppen startar inte urna startgas. jag har provat med 85 och 100 munstycke men det blev ingen skilnad

kittet som e på
stage 6 racing 70cc
17.5 amal förgasare
Hebo multivariator
malossi koppling
yasuni R rör(urpluggat i rör och dämp)
mallosi membran
moppen är en yamaha neos
den får för mycke luft tror ja eftersom du har en sån litten förgasare på den cylindern de ä den me 17hk vA?
Eklund93
Svårstartad skrothög

Inlägg av Eklund93 »

Tjenare, köp en munstyckesats och prova dig fram vilket som är bäst. :P
chamoun
Elmoped

Inlägg av chamoun »

hmm, tack för alla svar. jag ska iväg imon och köpa en PWK 24mm med ett 110 munstycke. tror ni det duger?
Oscar Skytt
Elmoped

Inlägg av Oscar Skytt »

chamoun skrev:hmm, tack för alla svar. jag ska iväg imon och köpa en PWK 24mm med ett 110 munstycke. tror ni det duger?

Det blir nog jävligt fint tror jag :) själv kör jag med samma cylinder men med 21mm förgasare ;D håller på å provar mig fram med munstycken än sålänge :P
Eat My Dust .
chamoun
Elmoped

Inlägg av chamoun »

ok. vad tror du jag kommer behöva för munstycke:P?
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

chamoun skrev:ok. vad tror du jag kommer behöva för munstycke:P?
Beror vad för luftfilter du använder, allt mellan 98-170 munstycke beroende hur mycke luftfiltret stryper luften, jag använde 160munstycke till ett stege6 dubbel filter, kanske kommer på namnet på filtret sen.

chamoun
Elmoped

Inlägg av chamoun »

okej .jag har en vanlig malossi luftburk haha
chamoun
Elmoped

Inlägg av chamoun »

haselhoff skrev:
Beror vad för luftfilter du använder, allt mellan 98-170 munstycke beroende hur mycke luftfiltret stryper luften, jag använde 160munstycke till ett stege6 dubbel filter, kanske kommer på namnet på filtret sen.
jag satte på ett 150 munstycke och då rök det som fan ur röret o moppen ville inte åka fram. jag antar att den fick för mucket soppa då
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

chamoun skrev:
haselhoff skrev:
jag satte på ett 150 munstycke och då rök det som fan ur röret o moppen ville inte åka fram. jag antar att den fick för mucket soppa då

Rycker de fruktansvärt mycke o spotar bensin ur avgasystemet o bara bludrar o har sig så e de för stort munstycke o bli ett ljud av böööööööööööööööö.

Låter de i stället baaaaaaaaaaa o dörr så e munstycket för litet

Ryka kan den ju göra en då nu när det e lite kallt o har man blandat eget så förstärks de okså oftast.

Förstog inte riktigt malossi luftburk, har du monterat malossi filter i org luftburken eller ? har du de så skule de nästan räka med mellan 98-115.

chamoun
Elmoped

Inlägg av chamoun »

haselhoff skrev:
chamoun skrev:
haselhoff skrev: Beror vad för luftfilter du använder, allt mellan 98-170 munstycke beroende hur mycke luftfiltret stryper luften, jag använde 160munstycke till ett stege6 dubbel filter, kanske kommer på namnet på filtret sen.

Rycker de fruktansvärt mycke o spotar bensin ur avgasystemet o bara bludrar o har sig så e de för stort munstycke o bli ett ljud av böööööööööööööööö.

Låter de i stället baaaaaaaaaaa o dörr så e munstycket för litet

Ryka kan den ju göra en då nu när det e lite kallt o har man blandat eget så förstärks de okså oftast.

Förstog inte riktigt malossi luftburk, har du monterat malossi filter i org luftburken eller ? har du de så skule de nästan räka med mellan 98-115.
det är inte orginal burken. utan det e ett malossi luftfilter. komplett med birk gummi o allt. när jag hade åp 150 miunstycke så bökade den men den rykte inte till.den orkade inte köra framåt. så jag drog ur soppa kranen o då jävlar gick det bra. så jag tror 150 e för stort
hoppas att 120-130 blir bra ;)
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

birk gummi har jag inte hört innan, kanske ska vara luftfilter gummi.

Du hade 150 munstycke o den bråkade, satte på soppa kranen o den gick fint utan o ryka men gick inte framot, lite svårt o tyda detta.

chamoun
Elmoped

Inlägg av chamoun »

haselhoff skrev:birk gummi har jag inte hört innan, kanske ska vara luftfilter gummi.

Du hade 150 munstycke o den bråkade, satte på soppa kranen o den gick fint utan o ryka men gick inte framot, lite svårt o tyda detta.
birk=burk. hehe jag slant med fingret när jag krev kasnke.jag hade på ett 150 munstycke och då så orkade moppen inte åka framåt den ville inte varva för att den fick för mycket soppa. men när jag stäbgde soppa kranen va ju förgasaren full med bensin och det jämnade ut sig och då drog moppen iväg riktigt bra
chamoun
Elmoped

Inlägg av chamoun »

chamoun skrev:
haselhoff skrev:birk gummi har jag inte hört innan, kanske ska vara luftfilter gummi.

birk=burk. hehe jag slant med fingret när jag skrev kasnke.jag hade på ett 150 munstycke och då så orkade moppen inte åka framåt den ville inte varva för att den fick för mycket soppa. men när jag stäbgde soppa kranen va ju förgasaren full med bensin och det jämnade ut sig och då drog moppen iväg riktigt bra
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Hehe vet hur de e man slinter o trycker fel hela tiden :)

Ja men då har du för stort huvudmunstycke, vad du ska ha exsakt e svårt men de e bara gå från 150 o nerot tills den går bra, lättast e om man har en munstycksatts mellan 80-200 så kan man bytta tills den får rätt mängd :D

Jag kör på 160munstycke i min mopped men de värkar vara lite litet en då o har inga mer, får borra upp några jag har till 170-180 sen blir de fart på min machin :D ska sköpa mera munstycken senare men de tar sån tid med frakten :cry:

Låst