Sida 1 av 1

Trimmad CPI Oliver - Konstig och seg!

Postat: 12 juli 2013, 18:53
av Morme
Hej

Jag har nyligen bytt cylinder till 70 cc, passade på att byta rem, kopllingsfjädrar till medium och munstycke till storlek 102.

Min setup:
Ostrypt CDI
Trimrör med dragen plugg
Variatorvikter 4,2 g
70cc
102 munstycke
CDI box, ostrypt
medium kopplingsfjädrar
Sportluftfilter
Boost bottle

Och nu till problemet:
Mopeden är grymt seg på att dra iväg, dessutom hörs ett högt klingande ljud från variatorn och det kommer ifrån det bakre stora kugghjulet (startdrevet) till startmotorn. Kugghjulet tuggar sig framåt, lite och lite när moppen är igång, drevet ska normalt stå helt stilla.

Men det jag undrar över mest är varför moppen är så seg? ska jag byta till orginalfjädrar eller större munstycke???
:shock: :shock: