Sida 1 av 1

Derbi går långsamt-turbokit

Postat: 12 juli 2013, 13:27
av Derbismdrd03
Tja,
Har ett underliggande turbokit, 13-53 drev , sportluft.
Allt annat orginal.
Men han toppar runt 80 på mätarn när de varvar token.(Har ostrypt cdi )
Det är ungefär samma som när ja hade på thrower, det borde väll
Gå snabbare ? Kanske nån inställning ?
Jag vet inte , ni vet :)

Postat: 12 juli 2013, 15:42
av tobbepihl
har du bytat munstycke

Postat: 12 juli 2013, 18:32
av Nicke_95
Vilket turbokitrör mer exakt?

Sedan tror jag inte heller att den varvar så mycket med tanke på drev ingen det är nog bara inbillning ;)

Postat: 12 juli 2013, 18:42
av saile96
Nicke_95 skrev:Vilket turbokitrör mer exakt?

Sedan tror jag inte heller att den varvar så mycket med tanke på drev ingen det är nog bara inbillning ;)
alla tk rör är samma skit olika förpackning...

till ts: 80-85 e ganska normalt för ett tk rör. men har du ställt in förgasaren efter du bytte rör?

Postat: 12 juli 2013, 20:18
av bensinskalle
Vilken Derbi har du?

Många har strypt cdi så då spelar det ingen roll vilket rör du använder

Postat: 12 juli 2013, 20:23
av Asddfgf4
bensinskalle skrev:Vilken Derbi har du?

Många har strypt cdi så då spelar det ingen roll vilket rör du använder
Fast han sa ju dock att han har ostrypt CDI :P

Postat: 12 juli 2013, 21:37
av bensinskalle
Asddfgf4 skrev:
bensinskalle skrev:Vilken Derbi har du?

Många har strypt cdi så då spelar det ingen roll vilket rör du använder
Fast han sa ju dock att han har ostrypt CDI :P
Sant. Men man vet aldrig ändå, många tror det men dom har strypt ändå.

Oavsett, vore jävligt bra att veta vad det är för moped du har.

Turbokit är för övrigt inget superrör, det är väl knappast bättre än ett metrakit förutom att tk varvar lite mer.

Postat: 13 juli 2013, 15:10
av Derbismdrd03
Det är en Senda drd 03a,
Förgasaren är justerad så han ska gå så rent som möjligt,
Det är underliggande. Chrom eller vad det kallas :)