Baklampa funkar ej! Aerox -10

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
RoxxFrippe
Elmoped

Baklampa funkar ej! Aerox -10

Inlägg av RoxxFrippe »

Tjenare!
som sagt, baklampan funkar inte när jag håller in bakbromsen! Elstarten funkar inte heller om man håller in bakbromsen! Men med frambromsen däremot funkar allt fint!
Vad är felet? Hur fixar jag det?

Tack på förhand!
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Inlägg av LaSlidur »

broms kontakten kanske har pajjat?
Aerox med,
Motoforce 50cc sport
Leovince ZX
3.5g
ErikstuntarN
Elmoped

Inlägg av ErikstuntarN »

tänkt på att kolla vid hantaget till bromsen där ska de sitta två kablar tror dom är gul och röd (rätta mig om jag har fel) koppla in dom så ska baklyset funka och är de inte bara elstart saken på botain tp då man behöver hålla in bromsen ??? (;
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Inlägg av LaSlidur »

ErikstuntarN skrev:tänkt på att kolla vid hantaget till bromsen där ska de sitta två kablar tror dom är gul och röd (rätta mig om jag har fel) koppla in dom så ska baklyset funka och är de inte bara elstart saken på botain tp då man behöver hålla in bromsen ??? (;
är så på dom flesta moppar/motorcyklar att man måste hålla in bromsen för att använda elstarten
Aerox med,
Motoforce 50cc sport
Leovince ZX
3.5g
colapyro1234
Elmoped

Inlägg av colapyro1234 »

har samma problem och jag har kollat bakbromsen, sladdarna jag har kollat allt jag kan komma på
lordkesil
Elmoped

Inlägg av lordkesil »

Ta en multimeter och kolla om kontakten sluter när du trycker på bromsen. Om den inte gör det är det antagligen fel på brytaren, bara att köpa nytt.
Skriv svar