Sida 1 av 1

HJÄLP!! Aerox -10 Stage 6 Pro replica rör HJÄLP!!

Postat: 11 juli 2013, 00:27
av RoxxFrippe
Tja!
Har dragit v-rigen, satt på ett pro replica rör och bytt till rätt munstycke (tror jag iaf)
Men har jääävligt klent axx upp till typ 55-60. men efter det drar den iväg som fan!

Vad beror det här på? Och hur kan man fixa det?
tacksam för svar!

Postat: 11 juli 2013, 00:31
av Arkstar
Är pluggen borta?.

Släng i 4.0 eller 4.5 så drar den iväg vid acceleration och du får bra topp! :)

Postat: 11 juli 2013, 01:22
av Ockle96
Jag skulle kört på 4.5 vikter. Sen glöm inte att byta fjädrar till medium!! (orange)

Postat: 11 juli 2013, 01:32
av Ockle96
Jag skulle kört på 4.5 vikter. Sen glöm inte att byta fjädrar till medium!! (orange)

Postat: 11 juli 2013, 07:16
av RoxxFrippe
Japp pluggen är borta!
Ska prova byta vikter och fjädrar så får vi se vad som händer!
Ni tror inte man behöver byta tryckfjäder iaf?

Postat: 11 juli 2013, 07:50
av KrooxTheStyler
RoxxFrippe skrev:Japp pluggen är borta!
Ska prova byta vikter och fjädrar så får vi se vad som händer!
Ni tror inte man behöver byta tryckfjäder iaf?
Nej, tryckfjäder är inte nödvändigt om kopplingen inte slirar :)

Postat: 11 juli 2013, 11:20
av RoxxFrippe
Hur vet man om den gör det då? :oops:

Postat: 11 juli 2013, 11:30
av Arkstar
RoxxFrippe skrev:Hur vet man om den gör det då? :oops:
Den varvar mycket vid fullgas..

Postat: 11 juli 2013, 12:31
av Holmen
Kan rekommendera detta
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=8016
http://twostroke.se/product.asp?product=27024
Får du nog bra tryck i den
Du behöver inte ha nå tryckfjäder så länge den orkar upp för backarna utan att gå ner i hastighet.

Postat: 11 juli 2013, 13:01
av RoxxFrippe
Har faktiskt kollat lite på dr pulley vikterna, men ska man ha 4g eller 4,5? Det är väl 5,5g orginal på aerox va? Och vad är det för storlek på aerox vilterna? 15x12 tror jag nån sa förut, stämmer det?

Postat: 11 juli 2013, 13:03
av Holmen
Ingen susning på vilket mått ja men du ska ha 4.5 tycker jag, om du har trimrör och munstycke, om du ska byta cylinder eller nå ska du ha 4.0 eller 3.5+

Postat: 11 juli 2013, 14:12
av Arkstar
RoxxFrippe skrev:Har faktiskt kollat lite på dr pulley vikterna, men ska man ha 4g eller 4,5? Det är väl 5,5g orginal på aerox va? Och vad är det för storlek på aerox vilterna? 15x12 tror jag nån sa förut, stämmer det?
5.5gtams och storleken är 15x12.
Jag hade 4.5 grams vikter på min aerox och då stack den iväg direkt i starten.

Enklast är ifall du köpet ett sett med vikter :)

Men runt 3.5 till 4.5 så ska den gå bra! :)

Postat: 11 juli 2013, 14:22
av RoxxFrippe
Okej! :D
passar fjädrarna han länkat på aeroxen då? :)

Postat: 11 juli 2013, 14:23
av Arkstar
RoxxFrippe skrev:Okej! :D
passar fjädrarna han länkat på aeroxen då? :)
Nix det gör dem inte.
Du har 107mm på din dvs att du har 3 kopplingsbackar på alltså ska du ha 3 fjädrar. :)

Postat: 11 juli 2013, 14:57
av Xpressen
Bara jag som tyckte rubriken borde få en liten fix?

Postat: 4 augusti 2013, 02:57
av RoxxFrippe
Nu har jag bytt till hårdare kopplingsfjädrar och lättare vikter! men den går i stort sett lika dåligt! :(
precis när vi böt och jag provkörde för första gången drog den iväg uta bara ***! Men när jag vände efter ca 800 m gick den aaas segt -.-
Vad är problemet? Behöver den få mer bensa?

Postat: 4 augusti 2013, 03:55
av AndreWidestedt
RoxxFrippe skrev:Nu har jag bytt till hårdare kopplingsfjädrar och lättare vikter! men den går i stort sett lika dåligt! :(
precis när vi böt och jag provkörde för första gången drog den iväg uta bara ***! Men när jag vände efter ca 800 m gick den aaas segt -.-
Vad är problemet? Behöver den få mer bensa?
Kan vara, fast du har nog felmoterat något.

Postat: 4 augusti 2013, 07:21
av 2stroke
I med större munstycke, runt 78-82 bör du ha