missljud från området vid kåpan

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
phla
Elmoped

missljud från området vid kåpan

Inlägg av phla »

HEJ! har en speedfight 2 och läs detta innan ni kollar på videon. Den låter dubbelt så högre än på videon och det låter bara så när den varvar ner/motorbromsar. Sen låter den så hela tiden men inte alls så högt. Bara när man motorbromsar/varvar ner som sagt. Det låter i område runt luftburken/variatorkåpan/kicken. Har redan kollat luftburken ( trodde det vart en sten där inne eller något men det var det inte ),

KLICKA HÄR : http://www.youtube.com/watch?v=BFOOsDYphL4[youtube][/youtube]
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

Kolla variator, kan vara något löst därinne.
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Antingen är det något som sitter nära varandra och vibrerar mot varan, eller så är det något löst! Om jag hade varit du så hade jag plockat ner variator, koppling och kollat dem. Har du inga kåpor på dina vikter så kan det låta så!

När hände detta?
Hur? Trilla du? Körde på ett gupp i hög fart kanske?
Går moppen som den ska annars?
CPI SM
phla
Elmoped

Inlägg av phla »

Vill helst inte skruva ner allt därför att jag är inte kunnig, trillat har jag inte gjort det hände så när jag körde över ett väghinder kanske...?

Och ärligt talat så har jag lixom 4 skruvar i denna variatorkåpan och alla andra skruvar har inga gängor och de skruvar som sitter i, de sitter inte alls hårt men det har ju inte något med det att göra... Det kanske är kicken ?
Saimon
Varnad

Inlägg av Saimon »

skruva lös kåpan och känn så att allt sitter fast om inte skruvar du fast de (medsols) eller lägg upp bild här på tsr och visa oss om du är osäker 8)
Alkohol löser inga problem.
Men de gör fan inte mjölk heller!
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

phla skrev:Vill helst inte skruva ner allt därför att jag är inte kunnig, trillat har jag inte gjort det hände så när jag körde över ett väghinder kanske...?

Och ärligt talat så har jag lixom 4 skruvar i denna variatorkåpan och alla andra skruvar har inga gängor och de skruvar som sitter i, de sitter inte alls hårt men det har ju inte något med det att göra... Det kanske är kicken ?
Okej men be din farsa eller någon att göra det åt dig! :) Be aldrig kompisar.
Ett tips är att fixa gängorna så snabbt som möjligt! Kör in på någon moppe/ mc firma och fråga om dem vill fixa det snabbt åt dig för en 20:a eller något.

Annars kan du göra det hemma om du har verktygen till det :)

Men som sagt, kolla variator först, sedan kolla kopplingen!
CPI SM
Skriv svar