kylsystem Derbi

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
derbi_senda00
Extra Varnad

kylsystem Derbi

Inlägg av derbi_senda00 »

tjena jag undrar om de ska vara tätt eller om de ska släppas in luft genom
"kylarlocket" ( där man fyller på glykol) eller om jag gjort nått annat fel för nu har de hänt 2 ggr att de blivit övertryck i kylarn så att kylslangen på topplocket flygit av ,, och de hela tiden pyser om den..
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

du kan väl se till att fästa slangen ordentligt.. originalklämmorna ä inge bra så sätt på nya.....

vad ja vet så ska de inte släppa ut luft.. jag förutsätter att du har rätt mängd med vätska i ^^

om systemet skulle släppa ut luft, då skulle de inte spruta vatten när man öppnar locket när motorn är varm :/ .....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Hell_qwist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hell_qwist »

äre precis efter du har haft i vattnet?? man måste låta det komma in vatten överallt i cylinder och slangar och överallt. den när du har det (helt säker(kan känna på slangarna)) då fyller du på lagom till vad motten på behollaren sen stängetr du till drar åt. annars vetifan asså,,,
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

de är ju så att de bildas luft-fickor överallt, och de finns luftnipplar så man kan avlufta. Men de sitter inte luftnipplar på alla Derbi ( inte min ), så då får man starta, o låta vätskan cirkulera och fylla på allt eftersom nivån i behållaren sjunker
Live slow - Die whenever
derbi_senda00
Extra Varnad

Inlägg av derbi_senda00 »

jo de är så jag har gjort först blåsit så att de kommer runt i hela systemet sen startat och låtit den gå och sedan fyllit upp mer om de behövs.. men sen efter ett tag börjar de pysa som fan och sen när de förmodligen blir för högt tryck så smäller slangen på topplocket av..
men min fråga är om locket ska släppa igenom luft eller om de ska vara tätt
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Derbi_senda00 skrev:jo de är så jag har gjort först blåsit så att de kommer runt i hela systemet sen startat och låtit den gå och sedan fyllit upp mer om de behövs.. men sen efter ett tag börjar de pysa som fan och sen när de förmodligen blir för högt tryck så smäller slangen på topplocket av..
men min fråga är om locket ska släppa igenom luft eller om de ska vara tätt
allså, ett kylsystem ska vara tätt, annars skulle de ju inte skvätta vatten när man öppnar locket om motorn är väldigt varm......

de ska ju vara ett tryckkäl dock som släpper ut om de blir alldeles för varmt....
Live slow - Die whenever
Låst