Rieju rrx

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Gameboysnubben
Elmoped

Rieju rrx

Inlägg av Gameboysnubben »

Tja nu är det så här att jag funderar på att skaffa en Rieju rrx
men vet inte ett jäkla piss om hur bra och dåliga dom är.
Jag har ju sökt runt efter lite information och det står att de
är lite kortare en andra crossmoppar men hur kortare är dem?
Är det bra mopeder att mecka med, eller går det sönder lite sån information vill jag ha och om det är inte så bra så kan ni gärna tipsa mig om ett annat märke,modell

Tacksam för svar
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

Rieju har AM6 motorn som är en bra och omtyckt motor.
har själv testat rrx och tycker inte dom är så värst korta.

tycker du ska köra på rrx :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Rieju är ett kvalitéts märke, just rrxen har rätt hård sadel men är en trevlig hoj i sej! Hur korta dom är vet jag inte riktigt men mrxen är rätt lång, och största skillnaden där är att svingen på mrx har länksystem, vilket rrxen inte har samt att mrx har 21 tums fälg fram och 18 bak mellans rrx har 17 tums fram och bak, iallafall så kommer du bli nöjd vilket märke du änn väljer!
Men köp inte någon Kina.
Rieju, Derbi, beta mf är bra märken :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Gameboysnubben
Elmoped

Persson97 skrev:Rieju är ett kvalitéts märke, just rrxen har rätt hård sadel men är en trevlig hoj i sej! Hur korta dom är vet jag inte riktigt men mrxen är rätt lång, och största skillnaden där är att svingen på mrx har länksystem, vilket rrxen inte har samt att mrx har 21 tums fälg fram och 18 bak mellans rrx har 17 tums fram och bak, iallafall så kommer du bli nöjd vilket märke du änn väljer!
Men köp inte någon Kina.
Så du skulle rekommendera mrx eller ?
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av kjsebbe »

Gameboysnubben skrev:
Persson97 skrev:Rieju är ett kvalitéts märke, just rrxen har rätt hård sadel men är en trevlig hoj i sej! Hur korta dom är vet jag inte riktigt men mrxen är rätt lång, och största skillnaden där är att svingen på mrx har länksystem, vilket rrxen inte har samt att mrx har 21 tums fälg fram och 18 bak mellans rrx har 17 tums fram och bak, iallafall så kommer du bli nöjd vilket märke du änn väljer!
Men köp inte någon Kina.
Så du skulle rekommendera mrx eller ?
Jag rekommenderar verkligen MRX, har själv haft en MRX i över två år. Sålde min för två veckor sen för pengar till bil men jag hade gärna haft kvar den :) Riktigt snygga, håller jävligt bra, går på 5 min o urplugga om du skulle vela det också. Köpte min vid 500 mil och sålde den vid 1300 mil och har aldrig haft några problem med den över huvudtaget (kört urpluggat typ hela tiden) :D
Bild
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer

Inlägg av littlebennyboi »

Jag älskar rrx, det är enkelt att mecka och den är skön att köra, jag tycker inte att sadeln är speciellt hård det beror väl på vad man har haft innan.

När du ska ta av förgasaren för att göra någonting behöver du inte ta bort hela tanken och det som på tex Yamaha dt,
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Men köp inte någon Kina.
Finns RRX med crossfälgar också. sen är det bara ljuddämparen och länkageupphängningen som skiljer dom. Jag personligen hade valt en RRX eller helst av allt en SMX med ekerfälgar men de är rätt ovanliga. Länkageupphängning känner man ingen större skillnad på om man inte kör cross och det blir bara dyrt när man ska renovera den.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Gameboysnubben
Elmoped

k-skåpet skrev:
Men köp inte någon Kina.
Finns RRX med crossfälgar också. sen är det bara ljuddämparen och länkageupphängningen som skiljer dom. Jag personligen hade valt en RRX eller helst av allt en SMX med ekerfälgar men de är rätt ovanliga. Länkageupphängning känner man ingen större skillnad på om man inte kör cross och det blir bara dyrt när man ska renovera den.
vad är skillnaden mellan dessa fälgar då ?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Gameboysnubben skrev:
k-skåpet skrev:
Men köp inte någon Kina.
Mrx har alltid crossdäck, oftast grova, RRX kan ha crossfälgar men då av tanigare modell men de kan även ha gjutna sm fälgar (5ekrade) och SMX har de jag tycker är snyggast alltså SM fälgar i med flereker. Skillnaden mellan sm och cross är att cross är 19" fram och 17" bak medans SM är 17" både fram och bak samt att de är bredare.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Gameboysnubben
Elmoped

fattade inte riktigt vad du menade men skillnaden mellan dessa fälgar

http://imageshack.us/a/img841/3048/54x2.jpg

http://imageshack.us/a/img849/6129/t8d9.jpg
Bild
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

k-skåpet skrev:
Gameboysnubben skrev:
k-skåpet skrev:Finns RRX med crossfälgar också. sen är det bara ljuddämparen och länkageupphängningen som skiljer dom. Jag personligen hade valt en RRX eller helst av allt en SMX med ekerfälgar men de är rätt ovanliga. Länkageupphängning känner man ingen större skillnad på om man inte kör cross och det blir bara dyrt när man ska renovera den.
Mrx har alltid crossdäck, oftast grova, RRX kan ha crossfälgar men då av tanigare modell men de kan även ha gjutna sm fälgar (5ekrade) och SMX har de jag tycker är snyggast alltså SM fälgar i med flereker. Skillnaden mellan sm och cross är att cross är 19" fram och 17" bak medans SM är 17" både fram och bak samt att de är bredare.
Alla mrx har ju inte det... Tex freestyle edition.

Jag tycker du ska köpa en mrx istället iaf.freestyle edition är jädrigt snygga org också!
Gameboysnubben
Elmoped

Alyzzzer skrev:
k-skåpet skrev:
Gameboysnubben skrev: vad är skillnaden mellan dessa fälgar då ?
Alla mrx har ju inte det... Tex freestyle edition.

Jag tycker du ska köpa en mrx istället iaf.freestyle edition är jädrigt snygga org också!

Ser ingen skillnad förutom att den är lite blå
Gameboysnubben
Elmoped

Bump
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av kjsebbe »

Gameboysnubben skrev:Bump
För det första så måste du måste vänta 7 dagar innan bump... din rubrik är även dålig
Sen förstår jag inte varför du bumpar, du har ju fått svar på dina frågor?
Bild
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

köp en Derbi drd pro, kvalité rakt igenom. :)
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

alb1n skrev:köp en Derbi drd pro, kvalité rakt igenom. :)
Ska vi snacka kvalité så ska grabben köpa en äldre moppe t.ex Dakota, ks50, fs1.

Skiten. Dör. Aldrig.
Skriv svar