Sida 1 av 1
bättre axx, yamaha dt50r 08
Postat: 29 juni 2013, 03:06
av Frag0
Tjena tsr

Har försökt stunta med min dt50r ett tag, och jag har ett v6 rör, den går bra och så men det tar ett tag innan den ger kraft, därför kan jag inte använda kopplingen i låga farter. eftersom den inte ger tryck tills man kommer upp i snabbare fart, därför undrar jag vad jag skulle kunna göra. Min kompis hade exakt samma moppe, rör och setup och hans kraft kom direkt, och eftersom jag inte kan något om hur en växlad motor funkar, undrar jag hur jag kan få det fixat

min kompis snackar om några kopplingsfjädrar, men dom, finns vell bara på scootrar

tack för svar

Postat: 29 juni 2013, 06:06
av Karlsson_98
Vilken drevning har du?

Postat: 29 juni 2013, 10:38
av nicklasson97
Du får dreva om den

Postat: 29 juni 2013, 17:27
av Frag0
just nu har jag typ 15 fram

ganska högdrevat,
Postat: 29 juni 2013, 18:25
av FreZz
Frag0 skrev:just nu har jag typ 15 fram

ganska högdrevat,
kör 11-62.
har för mig att att victorh kör med det
Postat: 29 juni 2013, 19:42
av adamwestman
FreZz skrev:Frag0 skrev:just nu har jag typ 15 fram

ganska högdrevat,
kör 11-62.
har för mig att att victorh kör med det
Jag prata med victorh för nån dag sen. Han körde med 12-65 för det var lättare än 11-65. Han sa till mig att köra 12-62 för jag hade 62 org.

Postat: 29 juni 2013, 19:46
av Xpressen
Postat: 29 juni 2013, 19:59
av Frag0
Så ni tycker jag ska köra med 13-62 , får la köpa drevkit då

Tack för alla svar

Postat: 29 juni 2013, 20:00
av FreZz
jaha?
vad hjälper det han?
adamwestman skrev:Jag prata med victorh för nån dag sen. Han körde med 12-65 för det var lättare än 11-65. Han sa till mig att köra 12-62 för jag hade 62 org.

okej, men testa att köra med det.
för 15 fram är ju inte gjort för att stunta med, vad kör du med bak?
Postat: 29 juni 2013, 20:04
av Frag0
FreZz skrev:
jaha?
vad hjälper det han?
adamwestman skrev:Jag prata med victorh för nån dag sen. Han körde med 12-65 för det var lättare än 11-65. Han sa till mig att köra 12-62 för jag hade 62 org.

okej, men testa att köra med det.
för 15 fram är ju inte gjort för att stunta med, vad kör du med bak?
Jag vet faktist inte... har aldrig bytt den, kör med den som satt på. Just nu gör den 100 på mätaren så jag tänkte att den var lite högdrevad, och den orkar inte varva upp på högre växlar med två på.
Postat: 29 juni 2013, 20:08
av FreZz
Frag0 skrev:FreZz skrev:
jaha?
vad hjälper det han?
adamwestman skrev:Jag prata med victorh för nån dag sen. Han körde med 12-65 för det var lättare än 11-65. Han sa till mig att köra 12-62 för jag hade 62 org.

okej, men testa att köra med det.
för 15 fram är ju inte gjort för att stunta med, vad kör du med bak?
Jag vet faktist inte... har aldrig bytt den, kör med den som satt på. Just nu gör den 100 på mätaren så jag tänkte att den var lite högdrevad, och den orkar inte varva upp på högre växlar med två på.
ja 100 på mätaren på en DT är ju inte hundra då DT mätaren är den sämsta mätaren som finns
då jag kör 75 så står det 27 på mätaren

det ändras från dag till dag.
och ibland så står det på mätaren att den bara är på 5200 varv även fast jag ligger över 10k

Postat: 29 juni 2013, 20:28
av suzukiwheelier
FreZz skrev:
jaha?
vad hjälper det han?
adamwestman skrev:Jag prata med victorh för nån dag sen. Han körde med 12-65 för det var lättare än 11-65. Han sa till mig att köra 12-62 för jag hade 62 org.

okej, men testa att köra med det.
för 15 fram är ju inte gjort för att stunta med, vad kör du med bak?
gissar att han länkade den för att jag kör med något så närt orginal under detta klipp
och om du kollar in min kanal ser du när ja tar upp den i 6:an när jag har orginalrör och orginaldrevning
Postat: 29 juni 2013, 20:29
av Frag0
FreZz skrev:Frag0 skrev:FreZz skrev:
jaha?
vad hjälper det han?
okej, men testa att köra med det.
för 15 fram är ju inte gjort för att stunta med, vad kör du med bak?
Jag vet faktist inte... har aldrig bytt den, kör med den som satt på. Just nu gör den 100 på mätaren så jag tänkte att den var lite högdrevad, och den orkar inte varva upp på högre växlar med två på.
ja 100 på mätaren på en DT är ju inte hundra då DT mätaren är den sämsta mätaren som finns
då jag kör 75 så står det 27 på mätaren

det ändras från dag till dag.
och ibland så står det på mätaren att den bara är på 5200 varv även fast jag ligger över 10k

haha det är jag väl medveten om hahaha,
finns ingen värre glödjemätare
Postat: 29 juni 2013, 21:32
av adamwestman
FreZz skrev:
jaha?
vad hjälper det han?
adamwestman skrev:Jag prata med victorh för nån dag sen. Han körde med 12-65 för det var lättare än 11-65. Han sa till mig att köra 12-62 för jag hade 62 org.

okej, men testa att köra med det.
för 15 fram är ju inte gjort för att stunta med, vad kör du med bak?
Jag pluggade ur den idag och satt på 12-62. Jävlar vilket axx säger jag bara! Jag testa lite på att koppla upp den gick ganska bra på 2-3 och på ettan drog jag nästan över

EDIT: har aldrig testat förut att åka på bakljulet

Postat: 29 juni 2013, 22:52
av k-skåpet
Tips när ni ska stunta är att inte köra för lätt drevning då man lätt accelererar för fort på första växeln vilket gör att man bara måste växla direkt!
