Honda cr 250

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
ludwighg
Elmoped

Honda cr 250

Inlägg av ludwighg »

Tjaa, jag har en Honda cr 250 2003. När ja kör och ska stanna, så när ja drar in kopplingen när ja fortfarande har växel i så börjar den sakta men säkert gå upp i varv. Den slutar inte föräns ja släpper kopplingen lite så den får motstånd. Vet någon vad det kan vara?
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

Tjuvluft äre
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

För lätta drev så den inte hinner gå ner i varv som den ska?
Om du t.ex kör förfullt på 4:an och trycker in kopplingen, slutar den tokvarva om du växlar upp till 5, 6an då?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
ludwighg
Elmoped

Inlägg av ludwighg »

Dillpojken skrev:Tjuvluft äre
Säker?
ludwighg
Elmoped

Inlägg av ludwighg »

Persson97 skrev:För lätta drev så den inte hinner gå ner i varv som den ska?
Om du t.ex kör förfullt på 4:an och trycker in kopplingen, slutar den tokvarva om du växlar upp till 5, 6an då?
Nepp, den slutar inte varva då.. ända sättet att få den sluta varva är att lätta på kopplingen lite så den får motstånd och nästan åker framåt eller att stänga av den.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Ja eller alltså om du kör på fyran, drar in kopplingen, växlar upp till 6:an sedan släpper kopplingen, tokvarvar den fortfarande då?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Persson97 skrev:Ja eller alltså om du kör på fyran, drar in kopplingen, växlar upp till 6:an sedan släpper kopplingen, tokvarvar den fortfarande då?
Han snackar tomgångskörning, inte vanlig körning.

Du har troligen mager blandning på lågvarv. Om du drar lite i choken är jag ganska säker på att motorn kommer gå ner i varv. Drar motorn tjuvluft skulle den vara svårstartad och förmodligen gå ojämnt, så jag tror mer på att antingen att lågfartmunstycket är lite täppt eller så är det helt enkelt inte korrekt justerat.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
ludwighg
Elmoped

Inlägg av ludwighg »

bensinskalle skrev:
Persson97 skrev:Ja eller alltså om du kör på fyran, drar in kopplingen, växlar upp till 6:an sedan släpper kopplingen, tokvarvar den fortfarande då?

Du har troligen mager blandning på lågvarv. Om du drar lite i choken är jag ganska säker på att motorn kommer gå ner i varv. Drar motorn tjuvluft skulle den vara svårstartad och förmodligen gå ojämnt, så jag tror mer på att antingen att lågfartmunstycket är lite täppt eller så är det helt enkelt inte korrekt justerat.
Precis :p
Ja ska prova dra i choken nästa gång ja är ute och kör och den gör såhär! :) De skulle kunna va att den drar tjuvluft för ibland kan den gå lite ojämnt, ska kolla upp detta! Tackar för snabbt svar! :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

ludwighg skrev:
bensinskalle skrev:

Ja ska prova dra i choken nästa gång ja är ute och kör och den gör såhär! :) De skulle kunna va att den drar tjuvluft för ibland kan den gå lite ojämnt, ska kolla upp detta! Tackar för snabbt svar! :)
Ok. Drar den tjuvluft är det nästan garanterat insuget. Testa dra åt slangklämmorna och se till så förgasaren sitter ordentligt i gummit isf.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
ludwighg
Elmoped

Inlägg av ludwighg »

bensinskalle skrev:
ludwighg skrev:
bensinskalle skrev: Han snackar tomgångskörning, inte vanlig körning.

Ok. Drar den tjuvluft är det nästan garanterat insuget. Testa dra åt slangklämmorna och se till så förgasaren sitter ordentligt i gummit isf.
Ska kolla detta imon! Tackar så mkt!
Skriv svar