Sida 1 av 1

Yamaha Aerox problem

Postat: 19 juni 2013, 22:24
av Stompdown
Hej!
Har en aerox som är jobbig och inte vill funka som den ska.

Den är midrace/hypertrimmad, problemet är att den blir varm på 5min och den börjar släppa avgaser, den vill inte varva ut helt och kör max 20-30kmh. Jag har 21mm förgasare, förra gången hade jag storlek 85 och den blev skuren då blev jag tvungen att köpa cylinder igen och jag har bytt upp mig till 95 nu. När jag gasar fullgas snabbt så vill den dö men släpper jag så är den igång. Har även nålclipset högst upp vilket ger mest bensin. Vet någon vad problemet är jag har pillat med den mycket men lyckas aldrig??

Re: Yamaha Aerox problem

Postat: 19 juni 2013, 22:27
av skogen_swe
Stompdown skrev:Hej!
Har en aerox som är jobbig och inte vill funka som den ska.

Den är midrace/hypertrimmad, problemet är att den blir varm på 5min och den börjar släppa avgaser, den vill inte varva ut helt och kör max 20-30kmh. Jag har 21mm förgasare, förra gången hade jag storlek 85 och den blev skuren då blev jag tvungen att köpa cylinder igen och jag har bytt upp mig till 95 nu. När jag gasar fullgas snabbt så vill den dö men släpper jag så är den igång. Har även nålclipset högst upp vilket ger mest bensin. Vet någon vad problemet är jag har pillat med den mycket men lyckas aldrig??
va är de för cylinder kan kanske behöva ännu större munstycke på min mid/race aerox så hade jag 120 munstycke på corsa cylinder

Re: Yamaha Aerox problem

Postat: 19 juni 2013, 22:30
av Stompdown
skogen_swe skrev:
Stompdown skrev:Hej!
Har en aerox som är jobbig och inte vill funka som den ska.

Den är midrace/hypertrimmad, problemet är att den blir varm på 5min och den börjar släppa avgaser, den vill inte varva ut helt och kör max 20-30kmh. Jag har 21mm förgasare, förra gången hade jag storlek 85 och den blev skuren då blev jag tvungen att köpa cylinder igen och jag har bytt upp mig till 95 nu. När jag gasar fullgas snabbt så vill den dö men släpper jag så är den igång. Har även nålclipset högst upp vilket ger mest bensin. Vet någon vad problemet är jag har pillat med den mycket men lyckas aldrig??
va är de för cylinder kan kanske behöva ännu större munstycke på min mid/race aerox så hade jag 120 munstycke på corsa cylinder
Hebo Manston Racing Revolution
Hebo Racing V Revolution Avgassystem
Malossi Overrange Variator
Stage6 MKII Torque Control Koppling
12mm Förstärkt vev
21mm Arreche förgasare med storlek 95
Original membran
Original insug

detta just nu

Re: Yamaha Aerox problem

Postat: 19 juni 2013, 22:34
av skogen_swe
Stompdown skrev:
skogen_swe skrev:
Stompdown skrev:Hej!
Har en aerox som är jobbig och inte vill funka som den ska.

Den är midrace/hypertrimmad, problemet är att den blir varm på 5min och den börjar släppa avgaser, den vill inte varva ut helt och kör max 20-30kmh. Jag har 21mm förgasare, förra gången hade jag storlek 85 och den blev skuren då blev jag tvungen att köpa cylinder igen och jag har bytt upp mig till 95 nu. När jag gasar fullgas snabbt så vill den dö men släpper jag så är den igång. Har även nålclipset högst upp vilket ger mest bensin. Vet någon vad problemet är jag har pillat med den mycket men lyckas aldrig??
va är de för cylinder kan kanske behöva ännu större munstycke på min mid/race aerox så hade jag 120 munstycke på corsa cylinder
Hebo Manston Racing Revolution
Malossi Overrange Variator
Stage6 MKII Torque Control Koppling
12mm Förstärkt vev
21mm Arreche förgasare med storlek 95
Original membran
Original insug

detta just nu
upp i munstycke! gud lord du har rätt saftiga grejer ändå :P kolla va andra haft på sina hyper maskiner tror du är långt i från från rätt storlek

frånfrånfrån

Re: Yamaha Aerox problem

Postat: 19 juni 2013, 22:37
av Stompdown
skogen_swe skrev:
Stompdown skrev:
skogen_swe skrev:va är de för cylinder kan kanske behöva ännu större munstycke på min mid/race aerox så hade jag 120 munstycke på corsa cylinder
Hebo Manston Racing Revolution
Malossi Overrange Variator
Stage6 MKII Torque Control Koppling
12mm Förstärkt vev
21mm Arreche förgasare med storlek 95
Original membran
Original insug

detta just nu
upp i munstycke! gud lord du har rätt saftiga grejer ändå :P kolla va andra haft på sina hyper maskiner tror du är långt i från från rätt storlek

frånfrånfrån
Asså när jag hade 85 så körde den i 30 ca 5 meter sen kom sjuka effekten men nu vill den inte köra alls med 95, ja testa med 102 och det va ca samma sak som med 95?