Erik_ skrev:Har du kört motorn alls så du vet att den är frisk i grunden, eller är allt oprövade grejer?
Jag hade börjat med att plocka loss gasvajern från Dellortoförgasaren och skruva ut tomgångsskruven på den så trotteln stänger helt. Då går motorn bara på "den vanliga" förgasaren, lyckas du få igång den så så vet du att den kan gå, och du kan gå vidare med att de vad som händer om du t.ex. sätter en separat gasvajer i dellorton och gasar med den. Först få den att gå på en förgasare, sedan se vad som händer när man blandar in den andra i leken, och om det verkar kunna fungera ihop, koppla in bägge...
motorn gick fin fint innan
aa glömde nämna att den övre förgasaren är helt stängd och standard förgasaren efter halvgas så börjar den andra förgasaren lufta på trotten tyckte de skulle funka bäst så men verkar inte ens starta fast jag tog bort vajern helt från den övre förgasaren? men då slutar den svara helt?
den svara bäst när jag ger ett sup genom stiftet och full gas jävla då börja den vakna lite från och till
den beter sig precis som den skulle få för lite bensin men fast choke och dubbla fögen borde ju kunna ge gaska bra mängd med bensin? fast de så är tändstiftet helt jävla snus torr så skymt
men den försöker de märker man ej långt i från att den tar upp starten men man märker att den far helvetes fort upp i varv sen säger de böööhhhh plötsligt
hörde de att de blir korvstroganoff i motorn när man har dubbla men vafan borde inte reedsen ta hand om de?
Erik_ du verkar klok du nå andra ider för jag ska banne mig få i gång den