Byta insug vid byte till 17.5 förgasare?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Byta insug vid byte till 17.5 förgasare?

Inlägg av Timmää »

Tjena, Om jag sätter på en 17.5 förgasare på min Beta rr, istället för 12 mm original, ska jag då sätta på ett ostrypt/racing insug? tacksam för svar! :)
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av NeosTobbe »

Det behövs inte.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

du kan även montera ett 19-21mm utan att behöva byta insug om de är AM6 motor
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Timmää »

skogen_swe skrev:du kan även montera ett 19-21mm utan att behöva byta insug om de är AM6 motor
Okej tack, men om jag byter till racing/ostrypt insug när jag har 17.5 förgasare får jag ut mer effekt då?
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Timmää skrev:
skogen_swe skrev:du kan även montera ett 19-21mm utan att behöva byta insug om de är AM6 motor
Okej tack, men om jag byter till racing/ostrypt insug när jag har 17.5 förgasare får jag ut mer effekt då?
Ja bytte insug när ja bytte till 17.5 och då köpte jag ostrypt så du kände iallafall lite effekt.
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

YamahaMarcus skrev:
Timmää skrev:
Ja bytte insug när ja bytte till 17.5 och då köpte jag ostrypt så du kände iallafall lite effekt.
han du prova 17.5 fögen med std insug, monterade du sen efter de ostrypt och fick mer effekt?

jag blåste på med 21mm arrech förgasare och underligande sp rör på min drac och inga problem där inte förutom att kopplingen började slira :)

men rekommderar ostrypt vid 19/21mm i alla fall men går med std ändå man behöver inte ens vålda in förgasaren eller så sitter lika fint som org fögen :P
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Insuget är ju strypt på min beta, samma sak med membranet. Men om du inte ska trimma något mer än att byta förgasare är det väl bara att strunta i det
Skriv svar