Sida 1 av 1

Vad tycker ni om setupen?

Postat: 12 juni 2013, 22:45
av Karlssons
Skaffat en Dt50 med lite trim på och jag undrar om denna setup är speciellt bra eller om det är nått som borde fixas


Cylinderkit 80 cc motoforce. (ej moneterat orginal just nu)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=31504
Frågor:
Behöver man speciella ("vätsker" typ kylarvatten/glykol mm") för att aliminiumen inte ska ta skada.

Förgassare 24mm pollini (monterat)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=29278
Frågor: passar den bra med cylindern?

Trimrör Technigas E-nox (monterat)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=22731
Frågor: passar den bra till cylindern/förgasarn

Sportluftfilter star (monterat)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7455

Allt annat är orginal så frågan är om det är passande setup + om jag borde skaffa nått mer så den går bättre. :)

Postat: 12 juni 2013, 22:56
av Gurraaaaa
Om du skaffar en 80cc så borde du skaffa dig en trimvev som tål lite mer ;)

Postat: 12 juni 2013, 23:07
av david96
Köp inte den cylindern, ren skit, köp någon av dessa
Barikit 80
Airsal 80
Polini guss 80
Alla dem är lågvarvliga och passar ditt rör rätt bra

Postat: 12 juni 2013, 23:18
av donkeyO.o
Köp en 110cc parma kit 8)

Postat: 13 juni 2013, 00:07
av Karlssons
Jag köpte cylindern , trimröret , förgaren sammtidigt så cylindern är redan köpt,
vet nån om det finns "speciella behov" för cylindern tillexempel speciell kylarvätska eller nått sånt.

Postat: 13 juni 2013, 00:10
av Jakzu
Du måste köpa ny vev till den setupen!

Postat: 13 juni 2013, 00:13
av Xpressen
80cc = Behöver väl porta blocket?

Postat: 13 juni 2013, 08:59
av david96
Xpressen skrev:80cc = Behöver väl porta blocket?
Nej, kan fixa till så spolarna matchar bättre, inget nödvändigt
Jakzu skrev:Du måste köpa ny vev till den setupen!
Nej verkligen inte den cylindern är jätte dålig och röret är inget vidare högvarvligt heller

Sen nej blanda 50/50 som alltid i kylaren