Axx i Pro Replica?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Mer axx?

Ja
12
80%
Nej
3
20%

Antal röster: 15

Användarens profilbild
Jagharenslidervadhardu
Elmoped

Axx i Pro Replica?

Inlägg av Jagharenslidervadhardu »

Tja, innan jag ens börjar så: är detta felplacerat? sorry.
Är det någon som tänker säga "sök" så har jag gjort det men inte riktigt hittat vad jag sökte. Men om ni hittar svar på denna fråga så får ni gärna länka.

Nu, har tänkt beställa lite prylar till min Slider från 09. Ska sätta på ca 4,5g vikter, gula (hårda +50%) kopplingsfjädrar och 92 munstycke och sist men inte minst ett Stage6 Pro Replica. Nu är då min fråga om det kommer bli nåt skönt axx eller om jag bara kommer få en högre toppfart?

-Zack
Användarens profilbild
Dabumtss
Elmoped

Inlägg av Dabumtss »

Stage6 Pro Replica är ett ganska högvarvigt rör, så du får mest toppfart. Men med den inställningen kan du ju få helt okej axx ändå. Fick fram t.ex. http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48167 efter 2 minuters googling :wink:
Användarens profilbild
Jagharenslidervadhardu
Elmoped

Dabumtss skrev:Stage6 Pro Replica är ett ganska högvarvigt rör, så du får mest toppfart. Men med den inställningen kan du ju få helt okej axx ändå. Fick fram t.ex. http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48167 efter 2 minuters googling :wink:
Då är ett ZX eller ZX-R bättre för stunt? Det går att använda med samma setup, right?
Användarens profilbild
Dabumtss
Elmoped

Inlägg av Dabumtss »

Jagharenslidervadhardu skrev:Då är ett ZX eller ZX-R bättre för stunt? Det går att använda med samma setup, right?
ZX borde vara bäst av dem för stunt då det är mest lågvarvigt. Syns på det här diagramet http://4.bp.blogspot.com/-68IpDq0uLVY/T ... ce_zxr.jpg
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Jag får accelerationen direkt med PRO Replica
Innan jag bytte till 70cc så hade jag:

Vikter: 4.5 Grams
Kopplingsfjädrar: Original
Tryckfjäder: Vit
Förgasare: 17.5
Cylinder: Original
Rör: Pro Replica

Med den setupen så gick den bra
Med grejorna som DU tänkt O köpa lär du få bra acceleration men jag skulle satsa på 4grams vikter så lär du få bra acc ändå, tillräckligt för att kunna stunta :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Jagharenslidervadhardu
Elmoped

Dabumtss skrev:
Jagharenslidervadhardu skrev:Då är ett ZX eller ZX-R bättre för stunt? Det går att använda med samma setup, right?
ZX borde vara bäst av dem för stunt då det är mest lågvarvigt. Syns på det här diagramet http://4.bp.blogspot.com/-68IpDq0uLVY/T ... ce_zxr.jpg
Tack så mycket!
Användarens profilbild
Jagharenslidervadhardu
Elmoped

Arkstar skrev:Jag får accelerationen direkt med PRO Replica

Med grejorna som DU tänkt O köpa lär du få bra acceleration men jag skulle satsa på 4grams vikter så lär du få bra acc ändå, tillräckligt för att kunna stunta :)
Okej, vi får se vad det blir..
Är ZX ett dåligt rör? Har för mig att jag läste om någon som tyckte det..
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Jagharenslidervadhardu skrev:
Arkstar skrev:Jag får accelerationen direkt med PRO Replica

Okej, vi får se vad det blir..
Är ZX ett dåligt rör? Har för mig att jag läste om någon som tyckte det..
Nja du förlorar toppfart på det.. Jag valde PRO Replica för det är mellan/hög så jag ändå vinner lite toppfart men ändå acceleration :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Jagharenslidervadhardu
Elmoped

Så man får tillräckligt med axx med den setup jag ska ha för att kunna få upp den på bakan?
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

zx är ett riktigt bra rör faktiskt... och nej du tappar inte så otroligt mycket toppfart med. du kanske toppar 65-70 km/h med Zx:et med ett rktigt skönt axx.

jag har dock inte testat pro replica
Användarens profilbild
Jagharenslidervadhardu
Elmoped

Alyzzzer skrev:zx är ett riktigt bra rör faktiskt... och nej du tappar inte så otroligt mycket toppfart med. du kanske toppar 65-70 km/h med Zx:et med ett rktigt skönt axx.

jag har dock inte testat pro replica
Blev Replican ändå.. Orkar inte ta bort pluggar o sånt, ja jag är lat.
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

svar ja, kan du tekniken för bakhjuls åkning så är pro replica inget svårt. Söker själv ett sådant till min slider efter min kompis satte på det på sin slider och fick en sådan enorm spark i arslet vid 15km/h så det är inte klokt... Gick inte långsamt heller för den delen. ZX är verkligen sämst, ligger precis jämte dom med original rör och har samma axx som dom flesta andra, toppen ligger runt 65-70 :)
Användarens profilbild
Jagharenslidervadhardu
Elmoped

alb1n skrev:svar ja, kan du tekniken för bakhjuls åkning så är pro replica inget svårt. Söker själv ett sådant till min slider efter min kompis satte på det på sin slider och fick en sådan enorm spark i arslet vid 15km/h så det är inte klokt... Gick inte långsamt heller för den delen. ZX är verkligen sämst, ligger precis jämte dom med original rör och har samma axx som dom flesta andra, toppen ligger runt 65-70 :)
Hahaha, tur att jag tjackade Pro Replican då!

Tack för alla svar!
Användarens profilbild
Jagharenslidervadhardu
Elmoped

Sorry för dubbelpost och detta kanske är en jävligt dum fråga men blir det mer axx med pro replican än det skulle blivit med dragen plugg från originalröret?
Pro replican är ju ostrypt redan från start.

-Zack
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

har du satt på replicat på slidern? axx och bottendrag är två olika saker, jag antar att det är bottendrag som du vill ha, det finner du bäst hos originalröret medans stage6 axxar snabbare t.ex från 0-70...
Användarens profilbild
Jagharenslidervadhardu
Elmoped

alb1n skrev:har du satt på replicat på slidern? axx och bottendrag är två olika saker, jag antar att det är bottendrag som du vill ha, det finner du bäst hos originalröret medans stage6 axxar snabbare t.ex från 0-70...
Nej, det har hag inte. Är utomlands för tillfället. Japp tror det är bottendrag jag vill ha, lite synd då. Blir väl att öva då..
Skriv svar