"Franska Strypningen
Är en strypning som stryper oljetillförseln, mycket viktigt att du
tar bort den om du ska trimma din Senda!
Du tar bort den genom att ta bort kåpan till oljepumpen
det är den på höger sida av motorn som det går in vajrar i
och som är av plast och sitter med två insektsskruvar.
Skruva av den och inuti ser du en sak som du kan vrida på, det är den
som bestämmer oljetillförseln.
Där är en "pinne" av metall som håller fast den du kan vrida på så den är i samma läge
(2% Olja) Ta bort "pinnen" och sätt dit den lösa vajern som finns lite bredvid,
det är inte så svårt att lista ut hur den ska sitta. "
gilerahjärnan skrev:"Franska Strypningen
Där är en "pinne" av metall som håller fast den du kan vrida på så den är i samma läge
gilerahjärnan skrev:"Franska Strypningen
Vilka årsmodeller har den här "strypningen"?
ingen aning, det var en tråd här på forumet som förklarade var olika strypningar var på moppar
Jepp de har du. Kommer du upp i 13k vid körning så har du definitivt ostrypt. På tomgång har jag läst att vissa kan lyckas varva över 10 även fast dom har haft strypning...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Lånar tråden lite då det handlar om olje blandning om det går bra?, min fråga är klarar oljepumpen att smörja motorn när det är dragen plugg och Portad cylinder (det är 78 i munstycke nu, 65 original) eller blir det för klen blandning? Har en puckel Senda
kör tills det rasar, rasar det inte så är det riktigt bra grejer
Derbi_senda04 skrev:Lånar tråden lite då det handlar om olje blandning om det går bra?, min fråga är klarar oljepumpen att smörja motorn när det är dragen plugg och Portad cylinder (det är 78 i munstycke nu, 65 original) eller blir det för klen blandning? Har en puckel Senda
jo, det borde den göra själv har jag kört med 70 cc i ett halvt år nu och det har inte rasat ännu och jag har 104 i munstycke
joar skrev:
Monster klibba fungerar bäst, speciellt i kombination med snabbgas, då får du den att gå ca 30 km/h snabbare!
bensinskalle skrev:Jepp de har du. Kommer du upp i 13k vid körning så har du definitivt ostrypt. På tomgång har jag läst att vissa kan lyckas varva över 10 även fast dom har haft strypning...
Ja ä en av dom som kan varva runt 10000 varv på tomgång o 8000 vid körning. Fast förstår inte varför det går att varva till 10000 om man nu inte kan göra det vid körning? O då är det välbnågot fel om vissa bara kan göra så?
Ja ä en av dom som kan varva runt 10000 varv på tomgång o 8000 vid körning. Fast förstår inte varför det går att varva till 10000 om man nu inte kan göra det vid körning? O då är det välbnågot fel om vissa bara kan göra så?[/quote]
Han orkar kanske inte varva ut dom sista 2000 när man kör? Är ju tyngre jobb för motorn då
Asddfgf4 skrev:Ja ä en av dom som kan varva runt 10000 varv på tomgång o 8000 vid körning. Fast förstår inte varför det går att varva till 10000 om man nu inte kan göra det vid körning? O då är det välbnågot fel om vissa bara kan göra så?
Han orkar kanske inte varva ut dom sista 2000 när man kör? Är ju tyngre jobb för motorn då [/quote] fast den stryper ju vid 8000 varv