Ska lacka om min Beta snart, och jag vet att många på forumet lackar själva så jag undrar lite vad man ska använda för lack om man lackar själv? Jag är inte så duktig på att inte spilla bensin när jag tankar så kommentera gärna om ni vet om den tål spill, även vart den kan köpas! Tack!
köp 2komponents färg (stavning) om du vill att det ska hålla bra.
annars köper du sprayburkar eller något annat.
grundfärg, riktiga färgen och klarlack så blir det bra.
Dillpojken skrev:köp 2komponents färg (stavning) om du vill att det ska hålla bra.
Vill helat ha det, men jg antar att jag behöver färgspruta och massa sånt avancerat skit för 2-komponents? Priser?
Dillpojken skrev:köp 2komponents färg (stavning) om du vill att det ska hålla bra.
Vill helat ha det, men jg antar att jag behöver färgspruta och massa sånt avancerat skit för 2-komponents? Priser?
spruta+kompressor+ ett bra ställe att lacka på behövs. mask kan vara bra att ha med, annars så drar du till jula eller mekonomen och köper hagmans på sprayburk, även det är bra färg.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
kolla närmaste billackerare så ska dom nog kunna lacka det åt dig.
pris beror väll på ställe men runt 3000 kan du räkna med.
ska du lacka själv så behövs spruta,kompressor,färg,slipjobb osv
Dillpojken skrev:kolla närmaste billackerare så ska dom nog kunna lacka det åt dig.
pris beror väll på ställe men runt 3000 kan du räkna med.
ska du lacka själv så behövs spruta,kompressor,färg,slipjobb osv
jo, så är det ju, hade inte tänkt lägga såå mycket på lack...
Du kan beställa 2k färg från färgbutiker eller lackerare, lite dyrt men håller bra! Annars klassiska slipa+t-röd+plastprimer+primer+färg+klarlack, och inte biltemafärg, clas ohlson färg osv utan riktig färg tex Corro eller hagmans (Mekonomen säljer båda)
MisterDT50R skrev:Du kan beställa 2k färg från färgbutiker eller lackerare, lite dyrt men håller bra! Annars klassiska slipa+t-röd+plastprimer+primer+färg+klarlack, och inte biltemafärg, clas ohlson färg osv utan riktig färg tex Corro eller hagmans (Mekonomen säljer båda)
Jag får nog åka in och kolla med mekonomen och andra lackar mekonomen?
MisterDT50R skrev:Du kan beställa 2k färg från färgbutiker eller lackerare, lite dyrt men håller bra! Annars klassiska slipa+t-röd+plastprimer+primer+färg+klarlack, och inte biltemafärg, clas ohlson färg osv utan riktig färg tex Corro eller hagmans (Mekonomen säljer båda)
Jag får nog åka in och kolla med mekonomen och andra lackar mekonomen?