Sida 1 av 1

Flotörkoppen

Postat: 8 juni 2013, 18:52
av Rasmusdenfjärde
Hej min moped vad jag tror hade för stort munstycke den hade 98 och jag har bara ett turbokit lacada överliggande.Så jag tänkte idag byta till antingen 90 eller 88 har båda hemma, så väl när jag fick upp flotörkoppen så kommer allt ut ur hela (ingen aning om vad allt heter men det är en vit sak som sitter i flotörkoppen) i kvar sitter bara alla munstycken så jag tänkte att det är väl bara att byta och sätta i.Så när jag gjort det så tänkte jag starta men då så startar den knappt utan bara låter mörkt och blöddrigt och man måste hålla gas sen samtidigt pissar den ut mängder av bensin från den slangen som går från botten av flotörkoppen och till ingenstans så jag stänger av och öppnar upp flotörkoppen igen.Jag tänkte att det var en av dom här sakerna jag tror det är flotörkopps nålen inte säker men den är liten och ska in i ett av hålen och den är samtidigt lös så den står inte still och det är väldigt svårt att se om den går i eller inte så var aldrig säker men jag antog att det var den.Sen satte jag på allt igen och starta då var tomgången som om jag skulle ha fullgas på den när den funkar och den bara pissar bensin igen,jag fattar verkligen ingenting och har bara bytt munstycke en gång innan och är inte direkt någon mekaniker men fattar ju rätt så mycket så snälla hjälp mig! :(

Postat: 8 juni 2013, 19:02
av Xpressen
Det där var en jävligt lång mening.

Postat: 8 juni 2013, 19:21
av Rasmusdenfjärde
Xpressen skrev:Det där var en jävligt lång mening.
Nu var det mopeden jag ville ha hjälp med inte grammatiken..

Postat: 8 juni 2013, 21:26
av MisterDT50R
Ja det var ju inte det bäst förklarade problemet, men du har monterar nåt fel så är det. Pinnen som håller i den vita flottören ska sitta så att den sticker ut lika mycket på båda sidorna, sen kan du tappat flottörhöjar-sänkar nålen, vet inte namnet men den sitter i flottören och ner i ett hål under lilla pinnen, och om det ramla ut som du sa kan det vara det.

EDiT: Flottörventil hette den visst, den med rött på änden, kolla om den är borta! https://www.google.se/search?client=saf ... gion34M%3A

Postat: 8 juni 2013, 21:31
av Jakzu
MisterDT50R skrev:Ja det var ju inte det bäst förklarade problemet, men du har monterar nåt fel så är det. Pinnen som håller i den vita flottören ska sitta så att den sticker ut lika mycket på båda sidorna, sen kan du tappat flottörhöjar-sänkar nålen, vet inte namnet men den sitter i flottören och ner i ett hål under lilla pinnen, och om det ramla ut som du sa kan det vara det.

EDiT: Flottörventil hette den visst, den med rött på änden, kolla om den är borta! https://www.google.se/search?client=saf ... gion34M%3A
Du länkade en bild på fästingar..

Postat: 8 juni 2013, 22:11
av bensinskalle
Rasmusdenfjärde skrev:
Xpressen skrev:Det där var en jävligt lång mening.
Nu var det mopeden jag ville ha hjälp med inte grammatiken..
Vill du ha hjälp är det läge att skriva läsligt så man förstår vad du menar.

Sen så bör du skriva en bättre rubrik, den du har nu följer inte föreskrifterna. Du har inte skrivit vad du har för moped heller....

Men som jag fattade det så ramlade flottören, själva flötet ur, när du plockade bort flottörkoppen. Satte du tillbaka den eller? Den måste sitta rätt, sitter den fel kommer all bensin från tanken bara rinna rakt ner och flöda över förgasaren, eller så blir det tvärstopp.

Postat: 8 juni 2013, 22:18
av Rasmusdenfjärde
bensinskalle skrev:
Rasmusdenfjärde skrev:
Xpressen skrev:Det där var en jävligt lång mening.
Nu var det mopeden jag ville ha hjälp med inte grammatiken..
Vill du ha hjälp är det läge att skriva läsligt så man förstår vad du menar.

Sen så bör du skriva en bättre rubrik, den du har nu följer inte föreskrifterna. Du har inte skrivit vad du har för moped heller....

Men som jag fattade det så ramlade flottören, själva flötet ur, när du plockade bort flottörkoppen. Satte du tillbaka den eller? Den måste sitta rätt, sitter den fel kommer all bensin från tanken bara rinna rakt ner och flöda över förgasaren, eller så blir det tvärstopp.

Förlåt för den dåliga tråden men var väldigt stressad..men det var visst flotör ventilen,den lilla pinnen med röd ände som sitter och dinglar runt och inte går i det hålet vilket jag tror är problemet.
Kan detta vara det som orsakar överflödet av bensin tror du?

Postat: 8 juni 2013, 22:54
av MisterDT50R
Rasmusdenfjärde skrev:
bensinskalle skrev:
Rasmusdenfjärde skrev: Nu var det mopeden jag ville ha hjälp med inte grammatiken..
Vill du ha hjälp är det läge att skriva läsligt så man förstår vad du menar.

Sen så bör du skriva en bättre rubrik, den du har nu följer inte föreskrifterna. Du har inte skrivit vad du har för moped heller....

Men som jag fattade det så ramlade flottören, själva flötet ur, när du plockade bort flottörkoppen. Satte du tillbaka den eller? Den måste sitta rätt, sitter den fel kommer all bensin från tanken bara rinna rakt ner och flöda över förgasaren, eller så blir det tvärstopp.
Förlåt för den dåliga tråden men var väldigt stressad..men det var visst flotör ventilen,den lilla pinnen med röd ände som sitter och dinglar runt och inte går i det hålet vilket jag tror är problemet.
Kan detta vara det som orsakar överflödet av bensin tror du?

Det är det som är felet, det gör att flottören inte balanserar rätt och bara skickar på bensin, fixa det problemet löst!

Och jakzu jag såg bara en sökning på flott, kopieringen funkade inte så bra

Postat: 8 juni 2013, 22:56
av Rasmusdenfjärde
MisterDT50R skrev:
Rasmusdenfjärde skrev:
bensinskalle skrev: Vill du ha hjälp är det läge att skriva läsligt så man förstår vad du menar.

Sen så bör du skriva en bättre rubrik, den du har nu följer inte föreskrifterna. Du har inte skrivit vad du har för moped heller....

Men som jag fattade det så ramlade flottören, själva flötet ur, när du plockade bort flottörkoppen. Satte du tillbaka den eller? Den måste sitta rätt, sitter den fel kommer all bensin från tanken bara rinna rakt ner och flöda över förgasaren, eller så blir det tvärstopp.
Förlåt för den dåliga tråden men var väldigt stressad..men det var visst flotör ventilen,den lilla pinnen med röd ände som sitter och dinglar runt och inte går i det hålet vilket jag tror är problemet.
Kan detta vara det som orsakar överflödet av bensin tror du?

Det är det som är felet, det gör att flottören inte balanserar rätt och bara skickar på bensin, fixa det problemet löst!

Och jakzu jag såg bara en sökning på flott, kopieringen funkade inte så bra
Tackar :D